اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این فرماندهی به سرعت در حال استفاده از تجهیزات و فناوری روز دنیا برای مقابله با مجرمان و قاچاقچیان است از عملیاتی شدن ۳ نمونه از این تجهیزات خبر داد.

بکارگیری تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا در پلیس اصفهان

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به پیچیده شدن جرایم در عصر حاضر و استفاده مجرمان از شیوه ها و روش های حرفه ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود، اظهارداشت: نیروی انتظامی بایستی از فن اوری و تجهیزات روز دنیا برای مقابله با این گونه مجرمان و ارتقای امنیت هرچه بیشتر شهروندان استفاده کند؛ در همین راستا برای اولین بار دستگاه "کواد کوپتر" که به نوعی سامانه هوشمند تصویربرداری و انتقال آنلاین آن به مرکز است را در سطح استان عملیاتی کردیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با استفاده از این وسیله بیراهه ها، راه های فرعی، کویری، بیابانی و... که قاچاقچیان قصد انتقال کالاهای قاچاق یا مواد مخدر را دارند، کنترل کنیم به طوری که تصاویر مزبور به صورت آنلاین به مرکز کنترل پلیس منتقل می شود؛ این کار باعث اشرافیت بیشتر ماموران بر این مسیرها و نیز خودروهای حامل قاچاق کالا و مواد مخدر خواهد شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه مراحل آزمایش این دستگاه با موفقیت انجام یافته است، گفت: با دستور جانشین فرمانده ناجا قرار شد، تعداد بیشتری از این دستگاه در اختیار انتظامی استان اصفهان قرار بگیرد تا ماموران با اشرافیت بیشتری بتوانند ماموریت مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر را انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دستگاه «ایکس ری» کامیونی و سواری که نوعی سامانه هوشمند شناسایی کالای قاچاق و مواد مخدر جاسازی شده در داخل خودرو است هم برای اولین بار در ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین نصب و عملیاتی شده؛ ان شاء الله در آینده ای نزدیک از این سامانه در سایر ایست و بازرسی های استان به کارگیری خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان به کارگیری تجهیزات جدید نظیر «جلیقه های مجهز به دوربین» در ماموریت های پلیس استان اشاره و اظهارکرد: تجهیز ماموران پلیس عاملی برای استانداردسازی رفتار و همچنین صیانت و حمایت از آنان به شمار می آید؛ برخی مواقع با شکایت هایی از نوع عملکرد ماموران روبه رو می شویم بنابراین ضبط و ثبت ماموریت های پلیس نظیر برخورد با مجرمان می تواند به ما در روشن شدن حقیقت کمک کند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با شتاب و سرعت بیشتری به سمت فناوری های جدید و روز دنیا برای اجرای مطلوب ماموریت ها و مقابله با شیوه های مجرمان و قاچاقچیان گام بر می دارد، گفت: امیدواریم با تحرک و افزایش توان عملیاتی ماموران این فرماندهی بتوانیم میزان امنیت استان را ارتقاء دهیم. #

کشف محموله میلیاردی ساعت قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله ساعت و لوازم ساعت خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سهراب قرقانی اظهار کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه، یک دستگاه کامیون کشنده فائو را برای کنترل محموله و مدارک متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل تعداد ۲۲۴ کارتن جا ساعتی، بند ساعت، جعبه ساعت و تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ عدد موتور ساعت، تعداد ۳۰ هزار عدد مغزی خودکار و تعداد ۵ هزار و ۸۴۰ عدد ساعت مچی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف محموله و کامیون ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال اعلام شده است.

قرقانی اضافه کرد: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد : هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و تورم را در کشور فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف سواری پژو با ۶۲ کیلوگرم تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف مقدار ۶۲ کیلو گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل یکی از محورهای ارتباطی این شهرستان به یک سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ سهراب قرقانی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۶۲ کیلوگرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده خودرو در تاریکی شب متواری شد بیان داشت : این سوداگر مرگ شناسایی و بزودی دستگیر می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی اجازه جولان و سرکشی به سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی را نخواهد داد و با آنان برخورد قاطع و قانونی می کند.

انحراف به چپ پراید یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان اصفهان از تصادف یک دستگاه سواری پراید با کامیون بنز در محور بوئین میاندشت-الیگودرز و فوت راننده پراید و مجروحیت ۲ فرد دیگر خبر داد و گفت: روز گذشته یک دستگاه سواری پراید با یک کامیون بنز در محور "بوئین میاندشت - الیگودرز" تصادف کرد که ماموران پلیس راه "دامنه" به محل اعزام شدند.

سرهنگ حسین پورقیصری با اشاره به اینکه در اثر این حادثه جاده ای راننده ۳۲ ساله پراید فوت، سرنشین پراید و سرنشین کامیون نیز مجروح شدند، بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ پراید اعلام شده است.

سرهنگ پورقیصری در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند، بپرهیزید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

پلیس با روزه خواری در ملاء عام برخورد می کند

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از تشدید اقدامات نیروی انتظامی در ایام ماه مبارک رمضان و برخورد قانونی پلیس با افرادی که به صورت علنی و در ملاء عام اقدام به روزه خواری کنند، خبر داد.

سرهنگ حسن اسماعیلی تصریح کرد: تمام رستوران های بیرون بر در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲ بعد ازظهر به بعد مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کافی شاپ ها و چایخانه ها از زمان افطار تا ساعت ۱۲ شب مجوز فعالیت دارند افزود: هتل ها و مهمان پذیران می توانند در داخل مرکز اقامتی با رعایت موازین شرعی و پوشش مناسب اقدام به طبخ و سرو غذا کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : مراکز پذیرائی بین راهی، فرودگاه و راه آهن در تمام ساعات روز مجاز به فعالیت و صنوف مستقر در پایانه های مسافربری و باربری برابر مجوز های صادره از اداره نظارت بر اماکن عمومی در تاریخ های مقرر مجاز به فعالیت می باشند.

سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: فعالیت استخرهای شنا در ایام ماه مبارک بلامانع است ولی مجاز به ارائه خدمات به افراد زیر سن تکلیف و بیماران دارای مجوز پزشکی می باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد : در این ایام گشت های شبانه روزی پلیس امنیت عمومی راه اندازی شده و با افرادی که به صورت علنی و در ملاء عام اقدام به روزه خواری کنند و صنوفی که طبق قانون فعالیت نکنند برخورد  قانونی می شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در پایان بار دیگر با تبریک فرار رسیدن ماه پرفضیلت رمضان به شهروندان خاطر نشان کرد : ان شاء الله توفیق درک شب های پرفضیلت قدر و بهره مندی از لحظه لحظه این ماه به عنوان اندوخته ارزشمند به درستی حاصل شود.

سرقت اطلاعات شهروندان به وسیله "vpn"ها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان نسبت به سرقت اطلاعات کاربران به وسیله سرور های اصلی "VPN" و فیلتر شکن هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: پس از مسدود شدن شبکه پیام رسان تلگرام عده ای هنوز بر ادامه فعالیت در این شبکه اصرار داشته و به همین جهت متوسل به "VPN"ها و "فیلترشکن ها" می شوند که تحقیقات ما نشان داده سرور های اصلی این نرم افزارها که در خارج از کشور هستند خود عاملی برای سرقت اطلاعات از تجهیزات جانبی کاربران است.

وی با هشدار نسبت به احتمال بد افزار بودن فیلتر شکن ها گفت: این کار علاوه بر اینکه می تواند منجر به سرقت اطلاعات کاربران شود هزینه های پهنای باند آنان را افزایش داده و کندی سرعت اینترنت را نیز برای آنان ایجاد می کند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: اگر قرار باشد کاربران اطلاعات خود را از طریق فیلتر شکن دریافت و ارسال کنند این اطلاعات اول به سرور نرم افزار فیلتر شکن که در خارج از کشور قرار دارد رفته و در آنجا تحلیل و مطالعه اطلاعاتی می شود و بعد به دست کاربر ما در داخل کشور می رسد.

رئیس پلیس فتا به کسانی که از فیلتر شکن در بستر اینترنت استفاده می کنند گفت: به این عده اعلام می کنیم که زیاد خوش بین نباشند که از فیلتر شکن استفاده می کنند تا تلگرام در دسترس آنها باشد چون تخلیه اطلاعات خصوصی آنان یک بار در سرور فیلتر شکن و یک بار در تلگرام انجام می شود.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت : بنابر این به شهروندان توصیه می کنیم از زیرساخت های بومی داخلی کشور برای فعالیت های روزمره خود استفاده کنند و اجازه دهند محیط پیام های رسان های داخلی آرام، آرام جنبه یکپارچگی و هم افزایی و بروز قدرت رسانه ای نوین داخلی پیدا کنند.

این مقام انتظامی به کسانی اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی و توهین آمیز در شبکه های اجتماعی می کنند هشدار داد و گفت: فرقی نمی کند که با فیلتر شکن یا بدون فیلترشکن فردی درمحیط اینترنت اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی، شایعات، تشویش، تحریک و التهابات روانی برای مردم کند چرا که اینگونه اقدامات جزو مصادیق مجرمانه محسوب شده و براساس قانون تحت تعقیب و پیگیری پلیس قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بنابر این اگر کسی قصد انجام اعمال مجرمانه و خلاف در اینترنت را ندارد دلیلی ندارد که بخواهد از فیلتر شکن استفاده کرده و از این طریق امنیت و موقعیت خود را به خطر بیاندازد.

حریق عمدی مجتمع تجاری با هدف کلاهبرداری میلیاردی

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری عاملان آتش سوزی یک مجتمع تجاری با هدف کلاهبرداری به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خبر داد و گفت: در پی آتش سوزی مشکوک یک مجتمع تجاری در شهر کاشان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ علی پورکاوه افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کاشان تحقیقات خود را آغاز کردند و به ۴ نفر از متصدیان این مجتمع مشکوک شدند.

پورکاوه ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این افراد بازجویی تخصصی شد که به بزه انتسابی با هدف کلاهبرداری از شرکت بیمه اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده قصد کلاهبرداری به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شرکت بیمه را داشتند، بیان داشت: این افراد هدف خود را رکود اقتصادی بازار و استفاده از مزایای بیمه اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان از وارد شدن ۵۰ میلیارد ریال خسارت به این مجتمع تجاری در اثر آتش سوزی خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

مهمترین ایمنی برای موتورسیکلت سواران کلاه ایمنی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اظهارکرد: موتور سیکلت، وسیله ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله ی نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخصوص کلاه ایمنی مجهز کنید.

سرهنگ رضا رضایی گفت: اعمال و حرکات غیر قانونی تعدادی از موتور سواران، این وسیله ی نقلیه را که می تواند با دارا بودن ویژگی های خاص خود، مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گیرد به وسیله ای مزاحم، سلب کننده امنیت ترافیکی و مخل آسایش خاطر عابران و بلای جان رانندگان آنها تبدیل کرده است.

وی گفت: کلاه ایمنی صدفی است برای محافظت از مروارید جان شماست و ساده ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت سر او در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه سر انسان در تصادفات بیشترین احتمال آسیب دیدگی را دارد، بنابراین محافظت از آن در برابر بارهای ضربه ای دارای اهمیت فراوانی است زیرا شواهد و آمارها حاکی از آن است که مهمترین عامل مرگ و میر در تصادفات جاده ای ضربه وارده به سر بوده و موارد بسیاری بخاطر این مورد مشاهده شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به اقدامات و فعالیت های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در همین راستا اقدامات آموزشی زیادی در قالب آموزش موتورسیکلت سواران متخلف خصوصا آن دسته که در بزرگراههای حاشیه کلانشهر اصفهان تردد می نمایند در حال انجام است.

سرهنگ رضایی در پایان افزود: راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرحهای اجرایی پیش بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتور سیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند و یا در بزرگراه های حاشیه شهر تردد می نمایند، برخورد قانونی می کند.

دستگیری سارقان مسلح احشام با ۱۷۳ رأس دام سرقتی

اعضای باند ۴ نفره ای که به صورت مسلحانه اقدام به سرقت احشام می کردند در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر و به سرقت ۱۷۳ رأس دام اعتراف کردند.

 سرهنگ ستار خسروی گفت: در پی وقوع سرقت احشام در برخی از شهرستان های استان و شکایت دامداران، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای باندی ۴ نفره با صورت های پوشیده، شبانه به محل نگهداری احشام وارد شده و با تهدید سلاح گرم و ضرب و شتم نگهبان اقدام به سرقت دام ها می کنند.

سرهنگ "خسروی" اظهار کرد: سرانجام با انجام تحقیقات گسترده و یک کار علمی دقیق اعضای این باند که همگی سابقه دار هم بودند شناسایی و حین سرقت در یکی از شهرستان های اطراف در محاصره ماموران قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: در این عملیات یک دستگاه وانت نیسان حامل ۱۵ رأس احشام مسروقه توقیف و یکی از سارقان دستگیر شد.

وی اضافه کرد: در ادامه یک دستگاه خودروی سواری که از صحنه متواری شده بود نیز پس از ۳۰ دقیقه عملیات تعقیب متوقف و ۳ نفر دیگر از سارقان، دستگیر و یک اسلحه کلت کمری به همراه ۱۰ فشنگ از آنان کشف شد.

سرهنگ "خسروی" از  اعتراف سارقان به سرقت مسلحانه و عادی  ۱۷۳ رأس دام  خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انهدام باند سارقان احشام در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان احشام در کاشان و کشف ۶ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ علی پورکاوه اظهار کرد: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان کاشان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود : ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند اعضای باند را که ۳ نفر بودند شناسایی و دستگیر کنند.

مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۶ راس دام در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ پورکاوه در پایان از تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و به دامداران توصیه کرد: در محل نگهداری احشام و طیور از موانع فیزیکی از جمله سیم خاردار و دوربین مداربسته استفاده و از افشای اطلاعات محل دامداری و مرغداری به افراد غیر، خودداری کنید.

دستگیری ۲ خرده فروش حرفه ای مواد افیونی در خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری ۲ خرده فروش حرفه ای مواد افیونی و کشف ۲ کیلوگرم مواد افیونی خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمینی شهر پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده یک باند توزیع کننده مواد مخدر، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ علی جعفری نژاد افزود: در این راستا ماموران پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه آنها شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور بازداشت متهمان و بازرسی مخفیگاه وی صادر شد که بلافاصله تیمی از ماموران، به محل اعزام شدند.

وی گفت: ماموران در یک اقدام ضربتی ضمن دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر در بازرسی از مخفیگاه آنها بیش از یک کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۵۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و فعالیت سوداگران مرگ مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.