همدان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابداران به پویایی محیط کتابخانه بیافزایند.

کتابداران به پویایی محیط کتابخانه بیافزایند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نشستی را با کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار داشت که از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کتابداران، اظهار کرد: تلاش‌های فراوانی نسبت به بهبود کیفیت خدمات کتابخانه‌ای در شهرستان بهار صورت گرفته که حاکی از تعهد و تلاش مجدانه اداره کتابخانه‌های این شهرستان است.

 عاطفه زارعی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های فرهنگی کتابداران در اثبات جایگاه کتابدار در جامعه، افزود: نقش کتابداران در جامعه نقش معلمی است و در حالی که ساختار کتابخانه در حوزه مدیریتی تعریف می‌شود، کتابداران باید در حوزه محتوایی تلاش کنند و با تسلط بر محتوای مجموعه خود بتوانند نقش مشاوره اطلاعاتی را با دیدی مخاطب‌مدارانه در کتابخانه‌ها به خوبی اجرا کنند.

وی تاکید کرد: ارائه تصویر سازمانی مناسب از کتابخانه‌ها در گرو آگاهی، تلاش و بهره‌گیری از نوآوری در ارائه خدمات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این خصوص با تاکید بر لزوم کتابخوان بودن کتابداران، افزود: مطلع بودن از منابعی که می‌تواند مکمل مجموعه کتابخانه در رفع نیازهای اطلاعاتی افراد باشد، در جذب مخاطب و تداوم روابط تعاملی کتابداران و جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: کتابدران باید متعهدانه نسبت به پیشبرد اهداف مجموعه گام بردارند و با تحلیل اطلاعات مجموعه کتابخانه خود، تحلیل بازخورد مراجعه‌کنندگان و در نظر  گرفتن ظرفیت‌های فرهنگی محیط پیرامون کتابخانه، در حد توان با ایجاد تغییرات فرهنگی در کتابخانه‌ها به پویایی محیط کتابخانه‌ها اضافه کنند.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار  نیز گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان  ارائه داد و از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این شهرستان سخن گفت.

معصومه فزونی با اشاره به موفقیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، بیان کرد: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای حضور موثرتر در جشنواره آتی صورت گرفته است.

منبع فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.