همدان - معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان گفت: ویژه‌برنامه ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در ۶۵ بقعه متبرکه سطح استان برگزار می‌شود.

ویژه‌ برنامه ضیافت الهی در ۶۴ بقعه متبرکه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، حجت‌الاسلام سید حسن رضوی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هرساله به صوت سرا سری برنامه ضیافت الهی را با آغاز ماه مبارک رمضان در استان‌های کشور برگزار می‌کند که امسال این برنامه در ۶۵ بقعه متبرکه استان هدمان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه که شامل مراسم اقامه نماز، سخنرانی ، بیان احکام و مسائل شرعی، ترتیل و جز خونی قرآن کریم می‌شود از امروز در بقاع متبرکه استان همدان آغازشده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان از حضور ۵۰ مبلغ اعزامی از استان قم به همدان خبر داد و گفت: این مبلغان مسئولیت برگزاری خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی، اقامه نماز و غیره را بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل و جز خوانی قران کریم در حسینیه سیدالشهدای(ع) باغ بهشت همدان عنوان کرد: امسال برای نخستین بار مراسم جز خوانی قران کریم به مدت ۳۰ روز در این مکان و در جوار مزاری شهدا برگزار می‌شود.

رضوی ابراز کرد: مراسم جز خوانی و ترتیل قرآن کریم علاوه بر اقشار مختلف مردم میزبان اساتید و قراء بین‌المللی قران کریم مانند جواد فروغی، محمد عباسی وقاریان مطرح مصری است.

وی افزود: برای رفاه حال شهروندان و مردم روزه‌دار همدانی وسایل ایاب و ذهاب برای حضور در این محفل نورانی هرروز از ساعت ۱۷ در چهار نقطه شهر مانند میدان مفتح، درب ورودی حسینیه حضرت امام (ره)، میدان نبوت در شهرک مدنی و مسجد قبا مستقر می‌شوند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان از برپایی نمایشگاه "رهبر قرآنی" در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز در حاشیه برنامه جز خوانی و ترتیل خوانی قران کریم در گلزار شهدای همدان برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در بقاع متبرکه، توزیع پک فرهنگی در بین روزه‌داران، اهدای کمک هزینه مشهد مقدس به قید قرعه به شرکت کنندگان در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم وغیره از دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه ضیافت الهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.