قدس آنلایم: سهیمه خراسان رضوی در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی ۶۰۱ نفر است

۶۰۱ نفر سهمیه خراسان رضوی در پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی

به گزارش قدس آنلاین معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: سهمیه این استان در ۶۰۱ نفر سهمیه خراسان رضوی در پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجراییپنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی که تیر ماه آتی در آموزش و پرورش و چهار دستگاه اجرایی خراسان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود ۶۰۱ نفر است.

کوکب موسوی افزود: از این تعداد ۵۷۸ نفر در آموزش و پرورش و ۲۳ نفر در چهار اداره کل یا سازمان محیط زیست، دامپزشکی، راه و شهرسازی و اوقاف جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: این آزمون پانزدهم تیر ماه آتی برگزار می شود. ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون از ۲۳ اردیبهشت جاری شده و تا ۳۱ همین ماه ادامه دارد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: ملاک عمل برای محاسبه سن افراد در این آزمون نیز نخستین روز ثبت نام یعنی ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ است.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در این آزمون ثبت نام کنند. مهلت ثبت نام به هیچوجه تمدید نمی شود. 'تابعیت ایران، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی ازادیان شناخته شده در قانون اساسی، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان، عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر، عدم ممنوعیت از خدمات دولتی، داشتن سلامت جسمانی و روانی و عدم استفاده از شرایط بازخریدی' از جمله شرایط عمومی برای شرکت آزمون استخدامی است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این آزمون دارای چند وجه تمایز نسبت به آزمونهای قبلی است. از جمله اینکه نسبت به سایر آزمونها اجازه شرکت نیروهای رسمی و پیمانی دستگاهها در آزمون فراهم شده است مشروط بر اینکه در زمان پذیرش نهایی و معرفی به گزینش، درهیچیک از دستگاههای اجرایی شاغل رسمی و پیمانی نباشند.

وی افزود: تمایز دیگر آن است که در این آزمون واژه 'صرفا بومی' که قبلا برای برخی کدرشته ها درج می شد حذف و به 'با اولویت بومی' تغییر یافته است.

وی ادامه داد: در این آزمون در نیازهای استخدامی دستگاههای ملی، بومی بودن اعم از شهرستانی و استانی بودن مطرح نیست و تمام افراد متقاضی از سراسر کشور در شرایط مساوی قرار دارند اما در نیازهای استخدامی ادارات کل استانها برای همه افراد متقاضی همان استان، امتیاز بومی استان اعمال می شود.

وی گفت: شرایط سنی متقاضیان شرکت در این آزمون داشتن حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ سال تمام برای مدارک تحصیلی فوق دیپلم و ۳۵ سال تمام برای مدارک تحصیلی لیسانس و حداکثر ۴۰ سال تمام برای مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر ۴۵ سال تمام برای مدرک دکترا است.

تشکیلات دولت در خراسان رضوی شامل ۵۲ دستگاه اجرایی با ۱۳۰ هزار و ۹۵۲ کارمند است. ۵۱ درصد کارکنان این دستگاهها مرد و بقیه زن هستند. شیوه استخدامی ۷۵ درصد از این تعداد رسمی، ۱۱ درصد پیمانی و چهار درصد قراردادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.