گیلان-مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه در حال حاضر صد مؤسسه خیریه و سازمان مردم‌نهاد در استان فعال هستند،گفت: ۲۴ مرکز نیکوکاری هم در گیلان فعالیت دارند که باهدف ایجاد تعامل اثربخش بین نیکوکاران و نیازمندان برای حل مشکلات محرومان تأسیس‌شده‌اند.

فعالیت ۱۰۰مؤسسه خیریه و سازمان مردم نهاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی ،علیرضا محمدی،با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تأکید بر استفاده از حداکثر ظرفیت نیکوکاران برای حل مشکلات محرومان گفت:کمیته امداد با تفکر دینی و مذهبی امام راحل برای تکریم نیازمندان و حل مشکلات آن‌ها تأسیس شد و همگان وظیفه‌داریم برای تحقق این مهم نهایت تلاش را انجام بدهیم.

وی بابیان اینکه توسعه کشور و یا استان فقط از مسیر کمک‌های دولتی میسر نمی‌شود،افزود:زمانی در خدمت‌رسانی به نقطه مطلوب خواهیم رسید که بتوانیم علاوه بر کمک‌های دولتی، ارتباط مؤثر و کارآمد با خیران و نیکوکاران برای حل مشکلات نیازمندان داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه شناسایی به‌موقع خانوارهای نیازمند موجب تسریع در خدمت‌رسانی به آن‌ها می‌شود و کاهش آسیب روحی و روانی را هم به دنبال خواهد داشت اظهار کرد:شناسایی امکانات و ظرفیت‌های استان و تعامل با مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد و همچنین پرهیز از موازی کاری و اتلاف زمان و هزینه در کار خیر ازجمله اهدافی است که توسط کمیته امداد دنبال میشود .

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه در حال حاضر صد مؤسسه خیریه و سازمان مردم‌نهاد در استان فعال هستند،گفت: ۲۴ مرکز نیکوکاری هم در گیلان فعالیت دارند که باهدف ایجاد تعامل اثربخش بین نیکوکاران و نیازمندان برای حل مشکلات محرومان تأسیس ‌شده‌اند .

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تأکید بر همدلی و همراهی بیش‌ازپیش نیکوکاران با نیازمندان در این ماه پربرکت تصریح کرد:برپایی ۱۵۰ سفره افطاری با مشارکت خیران در استان، توزیع پنج هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، اهداء هزار سبد غذایی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد ازجمله برنامه‌هایی است که برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌شده است.

محمدی اجرای برنامه شوق دیدار و ملاقات گروهی و انفرادی ۸۰۰ نفر از حامیان با ایتام،جذب سه هزار حامی برای ایتام و فرزندان محسنین را از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت:اجرای طرح مفتاح الجنه با حضور مسئولان هر شهرستان در منازل مددجویان و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها هم در دستور کار این نهاد درماه مبارک رمضان قرار دارد .

وی از مشارکت دیگر سازمان‌ها و نهادهای مذهبی گیلان در طرح‌های اکرام ایتام خبر داد و افزود:‌برای اجرای این برنامه‌ها تفاهم‌نامه‌های مشترکی بین کمیته امداد و سازمان‌هایی مانند تبلیغات اسلامی،‌اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه گیلان به امضاء رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.