قدس انلاین : عامل انتشار اکاذیب در شبکه های اجتماعی علیه مسئولان دانشگاهی توسط پلیس فتا شهرستان تربت حیدریه شناسایی و دستگیر شد.

پایان تهمت زنی تلگرامی به مسوولان دانشگاه درتربت حیدریه

سرهنگ "غلامرضا خرقانی" جانشین فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگار قدس انلاین  گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر نشر اکاذیب در فضای سایبری علیه مسئولان دانشگاهی در شهر تربت حیدریه موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات نماینده حقوقی دانشگاه مشخص شد، کانالی با هویت نامعلوم مطالب با محتوایی نامناسب و نسبت دادن رفتاری ناشایست به مسئولان دانشگاه قصد تخریب چهره و عملکرد مسئولان دانشگاه ایجاد شده است.
سرهنگ خرقانی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که یکی از دانشجویان اخراجی بود را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
متهم ۲۲ ساله که با عضو کردن چند تن از دوستان خود به عنوان مدیر (ادمین) سعی بر مخفی کردن رد پای خود داشته در بازجوئی های به عمل آمده در مواجهه با مستندات دیجیتالی بجامانده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه اش را انتقام جوئی عنوان کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان تربت حیدریه با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس فتا دور نخواهد ماند و هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت وهتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.