قزوین_ دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: افزایش قیمت ها از سوی دولت، معنادار به نظر می رسد و این تصمیمات برخلاف مصالح عموم مردم است و باید به مسئولان ارشد کشور منعکس شود.

افزایش قیمت ها برخلاف مصالح مردم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین در استانداری اظهار داشت: در حال حاضر شرایط کشور در شرایط خاصی است و در کنار فشارهای خارجی عده ای فرصت طلب در داخل نیز به نابسامانی اقتصادی دامن می زنند و مشکلاتی را برای کشور به وجود می آورند که می طلبد آگاه تر باشیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه دشمن از گذشته در تلاش است تا به نظام ضربه وارد کند، لازم است تا اهمیت این دشمنی و پیامدهای آن را بدانیم و اجازه ندهیم دشمنان به اهدافشان دست یابند و این کار مستلزم مدیریتی هوشمندان و مدبرانه است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا در موضوع برجام و اتفاقات بین المللی همچون سالهای گذشته موجب شد تا شرایط کشور تغییر کند و در شرایط ویژه ای قرار بگیریم، اضافه کرد: وجود چنین شرایطی عاملی شد تا ظرفیت های داخلی خود را دریابیم و اجازه ورود و دخالت دشمن به کشور را ندهیم اما در داخل با کوتاهی، برخی کارگزاران آب به آسیاب دشمن می ریزند و هنوز دو روز از برجام نگذشته با افزایش قیمت خودروهای داخلی و هزینه عوارضی ها مواجهیم که قابل درک نیست.

وی با طرح این سوال که در این شرایط چرا باید از سوی حاکمیت شاهد افزایش بی رویه قیمتها باشیم؟ عنوان کرد: این تصمیمات برخلاف مصالح عموم مردم است و باید به مسئولان ارشد کشور منعکس شود و انتظار از بخش دولتی در این زمینه بیشتر از بخش خصوصی است.

صادقی نیارکی مطرح کرد: بعد از برجام، عوارضی ها از سوی دولت افزایش یافت که این امر اتفاق نامبارک و به زیان مردم است و باید بر حسب احتیاجات گوش به عمل باشیم؛ در حال حاضر موضوع برجام در کشور به معنایی که در نظر دشمن «برجام مهم است و زندگی بدون آن ممکن نیست» است، تفسیر و معنا می شود اما باید به ظرفیت های داخلی تکیه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از مسوولان کشوری انتقاد جدی کرد و ادامه داد: افزایش قیمت ها از سوی دولت، معنادار به نظر می رسد و این تصمیمات برخلاف مصالح عموم مردم است و باید به مسئولان ارشد کشور منعکس شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بخش مدیریت های خود و حمایت از بخش خصوصی دچار غفلت شده که فراموش شده است و اگر بیدار نشویم و به نفع جمهوری اسلامی از تولیدات داخلی حمایت نکنیم و به بیرون از کشور وابسته باشیم، آینده خوبی را برای کشور ترسیم نخواهیم کرد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه مسوولیت به معنی پاسخگو بودن به آن مسوولیت است، مطرح کرد: باید مسوولان نسبت به مسایل روز حساسیت نشان دهند و با تمام وجود مردم را در نظرداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به تبلیغات کالای خارجی در سطح استان و کشور گفت: کالاهای خارجی به صورت صدرصدی در سطح استان قزوین تبلیغ می شود و این نشان می دهد که خود را مسوول نمی دانیم و در این شرایط مشاهده تبلیغات بیش از حد کالاهای خارجی در رسانه ملی و بیلبردهای شهری اصلا منطقی نیست و باید این وضعیت سامان یابد.

رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: می توان مشکلات تعرفه و قیمت در برخی از اقلام روزمره از جمله تخم مرغ را حل کرد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: افزایش قیمت ها بار منفی را برای مردم به همراه دارد و این افزایش قیمت عوارضی ها کارشناسی نیست و باید اقدام کشوری و استانی در این زمینه صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: باید کالای ضروری را از کالای غیرضروری شناسایی و به سمت و سوی تنطیم بازار حرکت کنیم و این بازار را برای تولید کننده و مصرف کننده در نظربگیریم که در این زمینه نیاز است.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه گران فروشی تنها در افزایش قیمت ها نیست، اضافه کرد: در اقتصاد اسلامی ملاک و معیارهایی برای بازار حاکم است و باید نظارت ها در این زمینه بیشتر شود.

حجت الاسلام قدرتی مطرح کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل دادیم تا تولید محصولات تولیدکنندگان در آن مشخص شود و این تولیدکنندگان مکلف به ارائه جنس و کالا باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.