گرگان- مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: کمیته امداد استان گلستان سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از صدقات گلستانی‌ها را به ۴۲۵ خدمت مسکن مددجویی اختصاص داد.

اختصاص ۱.۲ میلیارد تومان صدقات گلستانی‌ها به مسکن نیازمندان

به گزارش قدس آنلاین، به‌نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان گلستان، امان‌الله حسین‌پور با تأکید بر لزوم توجه به ثواب صدقه‌دادن و کمک به نیازمندان اظهار داشت: کمیته امداد استان گلستان از ۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان انفاق مردم در صندوق صدقات سال گذشته ۵۰ درصد در بخش حمایتی و ۲۱ درصد در بخش مسکن و باقی‌مانده را در بخش فرهنگی، مشارکت و اشتغال نیازمندان و محرومان تخصیص داد.

وی با توجه به ارائه ۴۲۵ خدمت مسکن به جامعه هدف این نهاد از محل صدقه مردمی افزود: در سال گذشته احداث و خرید ۲۵ مسکن شهری، ۳۵۰ مورد تعمیرات مسکن و ۵۰ مورد اتمام مسکن‌های نیمه‌تمام شهری و روستایی از محل کمک گلستانی‌ها در صندوق صدقات بااعتباری بالغ ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

حسین پور با اشاره به اینکه پرداخت صدقه ۷۰ نوع بلا را دفع می‌کند، گفت: سال ۹۶ مردم خیر گلستانی با مشارکت بی‌سابقه خود توانستند ۱۱۷ درصد برنامه عملیاتی پیش‌بینی‌شده را بیش از دستورالعمل ابلاغی مرکز تحقق بخشند.

وی اعلام کرد: کمیته امداد استان گلستان توانست با اخذ بیشترین امتیاز در ۵ شاخص میزان تحقق برنامه عملیاتی، رشد عملکرد نسبت به سال گذشته و ماه قبل، سهم استان از جمع کل و سرانه صدقات در سطح کشور رتبه نخست را کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: این نهاد توانست در سال گذشته بیش از ۴ میلیارد تومان از ۲۱۰ هزار و ۳۴۰ صندوق صدقه کوچک، بیش از ۱۶۳ میلیون تومان از هزار و ۹۸۰ صندوق صدقه متوسط، یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان از ۵ هزار و ۲۱۹ صندوق صدقه بزرگ و یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از مراکز نیکوکاری، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کند.

وی بابیان رشد ۳۸ درصدی مشارکت‌های مردمی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ گفت: سال گذشته گلستانی‌ها باهدف کمک به محرومان و نیازمندان جامعه ۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که نسبت به ۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان سال ۹۵ رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: از ۵۰ درصد تخصیصی صدقه مردم استان گلستان به بخش حمایتی جامعه هدف این نهاد، یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان برای کمک‌هزینه جهیزیه ۵۹۱ نوعروس نیازمند و یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان برای کمک‌معیشت ۲ هزار و ۷۳۴ خانوار و ۴۶۱میلیون تومان برای درمان ۹ هزار و ۲۲۰ بیمار نیازمند و صعب‌العلاج و ۲۱۱ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی ۶۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۲۵ میلیون تومان از تسهیم صدقه سال ۹۶ برای اشتغال مددجویان گفت: ۱۶۰ میلیون تومان از انفاق مردم استان گلستان برای اشتغال ۱۲ نیازمند و ۱۶۵ میلیون تومان آن برای آموزش کاریابی ۳۲۰ نیازمند جویای کار اختصاص‌یافته است.

حسین پور یادآور شد: صدقه دادن علاوه بر تأثیرات معنوی بر زندگی فرد صدقه دهنده، نقش بسزایی در رفع مشکل محرومان و مستضعفان نیز دارد ازاین‌رو مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری # ۰۱۷*۸۸۷۷*هر میزان صدقه دلخواه خود را به‌راحتی به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.