قدس انلاین : رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای پروژه ۲۵۰ میلیارد تومانی شبکه جداسازی آب شرب از آب خام توسط بخش خصوصی الزامی است.

لزوم اجرای پروژه شبکه جدا سازی آب شرب از آب خام در مشهد

 محمد حاجیان شهری افزود: بحران آب بعنوان یکی از اولویت‌های سال ۹۷ در این کمیسیون پیگیری می‌شود، زیرا با وجود بارندگی‌های اخیر، هنوز در حوزه آب به حد نرمال و طبیعی نرسیده‌ایم و با بحران مواجهیم.


وی گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصدی آب در سال جاری دچار کمبود شده است و پیگیر هستیم تا سهم آب شرب را در آبیاری فضای سبز به شدت کاهش دهیم. موضوع جداسازی آب شرب از آب خام را در دستور کار داریم؛ و پیشنهاد داده‌ایم برای این طرح که ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، از سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده شود، زیرا با این وضعیت بودجه‌ای شهرداری، اجرای این طرح ۱۰ تا ۱۲ سال طول خواهد کشید.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: می‌توان اجرای این شبکه و خط انتقال را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی سپرد و در ازای انجام کار، هزینه انتقال آب و پساب را به او بپردازیم. اینگونه هم سرعت توسعه شبکه به شدت بالا می‌رود و هم از توان بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم.

حاجیان شهری گفت: بر اساس بازدیدی که از تصفیه خانه‌های لوکال داشته‌ام، یکی تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد تا شهرداری به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب به سمت استفاده از پساب حرکت نماید.

وی افزود: همچنیین در بودجه سال ۹۷ یکی از مواردی که بیشتر به دنبالش بودم موضوع بحران و ایمنی شهری بود، زیرا در همین بارندگی‌های ۲۰ روز اخیر به خصوص بارندگی اخیر شهر مشهد آثار این موضوع به خوبی مشهود بود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همانطور که قبلا هم گفته بودم در احداث کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر مشهد، باران‌های رگباری محاسبه نشده لذا هنگام این گونه بارش‌ها شهر با مشکل مواجه می‌شود لذا لازم است خروجی‌های این کانال‌ها از شهر را تقویت و توسعه دهیم تا با خروج سریعتر آب از معابر و محیط شهری، دچار سیلاب، آب افتادگی و آب گرفتگی‌ها نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.