جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به علی لاریجانی پیشنهاد دادند کمیته ویژه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری پرونده دو تابعیتی‌ها تشکیل شود.

 «کمیته ویژه برای دوتابعیتی‌ها تشکیل شود»

قدس آنلاین: وکلای ملت بر این عقیده‌اند که پرونده دوتابعیتی‌ها به دلیل اهمیت موضوع باید به صورت جدی مورد رسیدگی قرار گیرد و بر ضرورت تشکیل کمیته برای رسیدگی به این موضوع تاکید دارند.

قرار است این پیشنهاد طی روزهای آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس شود.

در گزارش نهایی تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع که اخیراً ارائه شد آمده است که ۲۱۰ مدیر دوتابعیتی در ۲ سال گذشته شناسایی شده‌اند.

در این گزارش همچنین تأکید شده است به کارگیری این افراد در مناصب دولتی به دلیل وابستگی‌های پیش‌گفته؛ می‌تواند بالقوه و بالفعل متضمن تهدیدات جدی باشد به طوری که تأثیرات اقتصادی و سیاسی این افراد در بروز تهدیدات بسیار عمیق و بعضاً غیرقابل جبران است، به طور مثال افرادی چون سید حسین موسویان از جمله این موارد است که به اتهام جاسوسی و همکاری با دول متخاصم خارجی در پرونده مذاکرات هسته‌ای تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم گردید و هم‌اکنون در اندیشکده‌های آمریکایی مشغول فعالیت می‌باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.