قدس آنلاین/ صبا کریمی: محمدرضا فرجی با اشاره به اینکه تمام فیلم‌های دارای رده بندی سنی موظفند این مسئله را در پوستر، بیلبورد و سردرهای سینما درج کنند، اظهار کرد: با این وجود خانواده‌ها باید از آوردن فرزندان خردسال یا نوجوان خود به سینما خودداری و این مسئله را رعایت کنند.

خانواده‌ها در جریان محدودیت سنی فیلم‌ها قرار می‌گیرند/ پرسنل سینما در صورت تخلف حتماً تذکر لسانی می‌دهند

مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی طی روزهای اخیر اظهار کرده بود فیلم‌هایی که برای اکران‌شان محدودیت سنی مشخص می‌شود در همه تبلیغاتشان ملزم به اعلام آن هستند. «به وقت شام» از فیلم‌های اکران نوروز و «خوک» که در حال اکران است محدویت سنی دارند که اعلام شده در همه تبلیغات بصری شامل پوستر، بیلبورد و سردر درج شود در غیر این صورت به پخش‌کننده تذکر جدی داده خواهد شد. همچنین محدودیت سنی با توجه به محتوا و نوع فیلم از سوی شورای پروانه نمایش تعیین می‌شود و لازم الاجرا است.

محمدرضا فرجی همچنین در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین در این باره اظهار کرد: مسئله محدودیت سنی و رده بندی فیلم‌ها متعلق به امروز و دیروز نیست و از قبل هم این قانون وجود داشته است و ما آمار کاملی داریم از فیلم‌هایی که طی سال‌های گذشته تاکنون مشمول این قانون بوده‌اند و رده بندی سنی را رعایت کرده‌اند. طبعاً این مسئله هم باید در آنونس‌های فیلم، پوسترها و تبلیغات فیلم لحاظ شود که تاکنون این اتفاق افتاده است، مواردی هم بوده که تذکر لازم را دریافت کردند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست‌های اجرایی در خصوص کنترل حضور کودکان و نوجوان برای فیلم‌های دارای محدودیت رده سنی در نظر گرفته شده است، افزود: وظیفه ما اطلاع رسانی است و وظیفه سینمادار هم این است که در آنونس‌های تبلیغاتی و پوسترها در گیشه این نکته را برای مخاطب روشن کند و این اطلاع به خانواده‌ها داده می‌شود. ضمن این که این اطلاع‌رسانی در سامانه‌های بلیت فروشی مانند سینماتیکت هم وجود دارد. حال اگر خانواده‌ای علی‌رغم این که می‌داند این فیلم مناسب فرزند خردسال یا نوجوانش نیست و تاکید می‌کنم این اطلاع به وی داده شده ولی باز هم با فرزندش به سینما می‌آید و فیلمی را تماشا می‌کند که مناسب رده سنی آنها نیست؛ اینچنین خانواده‌ای را نمی‌توانیم کنترل کنیم.

فرجی تصریح کرد: عوامل بازدارنده ما در این خصوص همان مواردی است که به آن اشاره کردم و در اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها محدود می‌شود. ما توصیه‌های لازم را انجام می‌دهیم و باقی ماجرا به اختیار و اراده خانواده‌ها برمی‌گردد ولی مدیران سینما و پرسنل سینما حتی اگر موردی مشاهده کنند حتماً تذکر لسانی می‌دهند.

 مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در پایان تصریح کرد: در سینماهای جهان هم به همین شکل است. اطلاع رسانی از تمام فضاهای ارتباطی فیلم با مخاطب صورت می‌گیرد و خانواده‌ها خود موظف به اجرای این مسئله هستند. بهرحال نباید فراموش کنیم که کنترل کامل وجود ندارد و باید خودمان هم برخی مسائل را رعایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.