کرج- معاون علمی رئیس جمهور با تاکید براینکه بودجه تحقیقاتی دولت کافی نیست گفت: مراکز پژوهشی کشور باید با مشارکت بخش خصوصی تحقیقات خود را به آنها واگذار کنند.

بودجه تحقیقاتی دولت کافی نیست/ضرورت مشارکت بخش خصوصی در مراکز پژوهشی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سورنا ستاری صبح امروز یکشنبه در بازدید از مرکز تحقیقاتی موسسه اصلاح نهال و بذر کرج و امضای قراردادهای انتقال دانش فنی تولید بذر وارقام اصلاح شده جدید زراعتی اظهار کرد: بخش تحقیقات در جهاد کشاورزی سابقه ای ۱۰۰ ساله دارد وخوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در تجاری سازی محصولات موسسه تحقیقات کشاورزی روش های جدیدی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث جدی کشور نحوه وچگونگی تجاری سازی تحقیقات در حوزه  کشاورزی است گفت: در حوزه بذر کشور به خارج وابستگی هایی دارد واین در حالی است که بذر جز بخش های حاکمیتی کشور محسوب می شود.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: ورود هر بذر به کشور تبعات مربوط به خود را دارد لذا باید زمینه ورود بذرهایی را به داخل فراهم کنیم که از سازگاری لازم برخوردار باشد.

ستاری توجه ویژه وزارت کشاورزی به واگذاری امور کشاورزی به بخش خصوصی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این فرایند زمینه ساز ایجاد رقابت در بازارهای جهانی می شود.

وی از واگذاری سالانه ۵۰ پروژه تحقیقاتی به بخش خصوصی در حوزه کشاورزی کشور خبرداد و گفت:موسسه تحقیقات کشاورزی در ۲ سال اخیر توانسته از محل فروش تکنولوژی هزینه های خود را تامین کند.

معاون علمی رئیس  جمهور در پایان با بیان اینکه در معاونت علمی آماده حمایت از تفکرات و روش های علمی جدید در حوزه کشاورزی هستیم گفت: معتقدم مردم باید تاثیرات علم و فناوری را در زندگی روزمره خود ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.