قدس آنلاین:نمایشگاه در فضایی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع با ۴۰۰ غرفه در ۲۴ بخش نمایشگاهی و با ۸۰ ویژه برنامه نمایشگاهی در ساختمان شمس عرصه میدان شهدابرپا می‌شود.

اجرای ۵۰۰ رخداد قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت در میدان شهدا

به گزارش قدس انلاین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ رخداد فرهنگی و قرآنی در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اجرایی خواهد شد.

سعید سرابی با بیان این مطلب در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس که با شعار «بهار جان‌ها» گفت: نمایشگاه قرآن و عترت یکم تا دهم خردادماه مصادف با ششم تا پانزدهم رمضان المبارک در ساختمان شمس عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود و مجموعا ۵۰۰ رخداد و فعالیت فرهنگی و قرآنی در نمایشگاه امسال اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن در ساختمان شمس میدان شهدا برپا می‌گردد، گفت: نمایشگاه در فضایی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع با ۴۰۰ غرفه نمایشگاهی برپا می‌شود؛ همچنین این نمایشگاه ۲۴ بخش نمایشگاهی دارد و با ۸۰ ویژه برنامه میزبان علاقه‌مندان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین امسال نمایشگاه قرآن و عترت در ۱۵ شهرستان استان خراسان رضوی برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراسم آغازین نمایشگاه قرآن به صورت رسمی در روز سوم خردادماه برپا می‌شود، افزود: در این مراسم از خادمان قرآنی نیز تجلیل خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جلوه‌های هنری متعددی در نمایشگاه امسال فعال می‌گردد، بیان کرد: همچنین از انجمن‌های نمایشی، تجسمی، خوشنویسی و غیره نیز در این نمایشگاه استفاده می‌شود.
سرابی با بیان اینکه در برگزاری جشنواره امسال در عرصه شهدا تلاقی جریان فرهنگ و قرآن با فرهنگ‌های عمومی رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: از آنجا که نمایشگاه در عرصه شهدا برپا می‌شود، به مردمی شدن آن کمک می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه تلاش شده امسال حضور ادارات و سازمان‌ها حضوری موثر در برپایی نمایشگاه باشد، عنوان کرد: برنامه‌های این سازمان‌ها مرور شده و مشارکت‌ها و ماموریت‌های ویژه به آنها سپرده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در نمایشگاه امسال ۱۷ سازمان و نهاد حضور دارند و قرار نیست گزارش کار ارائه کنند؛ بلکه خدمات قرآنی به شهروندان عرضه می‌کنند.
سرابی با اشاره به حضور ۶ تشکل قرآنی برجسته در نمایشگاه، اظهار کرد: همچنین کتابت قرآن کریم نیز امسال توسط ۲۰ هنرمند چیره دست این عرصه رقم خواهد خورد.
گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در ساختمان شمس از ساعت ۱۸ تا ۲۴ هر شب آماده میزبانی از حضور علاقه مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.