نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است ۶۰ سهمیه وام ۳۰۰ میلیون ریالی با سود ۴ درصد در کنار ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده شهر نیشابور تخصیص یابد.

۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده نیشابور/ قسمت اصلی افلاک‌نمای نیشابور تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس انلاین ،حمید گرمابی در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به جلسه استاندار خراسان رضوی در محل فرمانداری نیشابور با موضوع سیل اخیر در این شهرستان اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل فرمانداری نیشابور برگزار و در مورد آسیب‌های سیل به مردم نیشابور تصمیماتی اتخاذ شد.

وی تأکید کرد: قرار شد ۶۰ سهمیه وام ۳۰۰ میلیون ریالی با سود ۴ درصد در کنار ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده شهر نیشابور تخصیص یابد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: این مقدار کمک کافی است زیرا تعداد منازل آسیب‌دیده ما کمتر از این مقدار است، همچنین برای تعمیر منازل کسانی که آسیب‌دیده‌اند نیز مبلغی در نظر گرفته‌شده است.

گرمابی ادامه داد: برای خانواده‌هایی که منزل آن‌ها تخریب‌شده ودیعه بانکی در نظر گرفته شد که بتوانند تا بازسازی منازل خود، مکانی را برای زندگی رهن کنند.

وی بیان داشت: برای روستاهایی که خانه‌های آن‌ها مورد آسیب قرار گرفت نیز وام بدون محدودیت در نظر گرفته شد که ساکنین ان می‌توانند منازل خود را با بازسازی کنند.

تحریم‌ها به آن شکلی که فکر می‌کردیم نیست

وی با اشاره به تحریم‌های جدید خاطرنشان کرد: تحریم‌ها به آن شکلی که فکر می‌کردیم نیست، اتحادیه اروپا تمام توان خود را گذاشته تا با اعمال جریمه علیه شرکت‌های اروپایی که می‌خواهند ایران را تحریم کنند جلوی از بین رفتن برجام را بگیرد.

این نماینده مجلس افزود: البته تنها شرکت‌های اروپایی که آمریکا در آن سهم دارد می‌توانند ما را تحریم کنند، تضمین دادن اروپا برای این موضوع مشکل است اما ۲۸ کشور تصویب کرده‌اند که سخت‌ترین کاری که تاکنون علیه آمریکا و فقط برای کوبا انجام داده‌اند را برای ایران تکرار کنند.

گرمابی خاطرنشان کرد: با این تصویب مقدار زیادی از مشکلات حل می‌شود، البته درصد زیادی از شرکت‌های بزرگ اروپایی مانند کمپانی‌های نفتی دارای سهامداران آمریکایی هستند اما شرکت‌های کوچک اروپا دچار تحریم‌های آمریکا نخواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیشابور گفت: دو درخواست از فیروزه و سه درخواست از نیشابور به وزیر منتقل شد اما به علت محدودیت زمانی جلسه‌ای مجزا نداشتیم.

گرمابی گفت: قسمت اصلی افلاک‌نمای نیشابور شامل گنبد و تجهیزات اخترشناسی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، خوشبختانه تجهیزات وارد کشور شده است و تحریم‌های جدید امکان آسیب‌زدن به این پروژه را ندارد.

تاسیس بنیاد خیام و عطار را خواستاریم

وی با اشاره به دیگر خواسته‌ها از وزیر ارشاد تأکید کرد: از وزیر ارشاد تاسیس بنیاد خیام و عطار را خواستار شدیم و امیدواریم با راه‌اندازی این بنیاد که می‌تواند در برگزاری این مراسم ما را کمک کند به نیشابور جهت جذب گردشگر کمک کنیم.

این مقام مسئول افزود: شهر نیشابور باید بین روزهای بزرگداشت عطار و خیام ماه فرهنگی داشته باشد که از این طریق بتواند توریست جمع کند.

می‌توانیم بخش زبرخان را ارتقا دهیم

نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شهرستان در موضوع ارتقای شهرها خاطرنشان کرد: مشکل اصلی شهرستان ارتقا است، برای ارتقای میان جلگه کارها بدون مشکل پیش رفته اما در بخش زبرخان مشکل خود مردم هستند که با حساسیت‌های تاریخی که نباید وجود داشته باشد جلو این کار را گرفته‌اند.

گرمابی افزود: اگر وزارت کشور بتواند یک شرایط خاص را برای نیشابور استثنا قائل شود می‌توانیم بخش زبرخان را ارتقا دهیم.

قطعاً ۱۰ میلیارد ریال هزینه نشده است

وی در پاسخ به ادعای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مبنی بر تخصیص ۱۰ میلیارد ریال برای روز خیام اظهار داشت: این برنامه طی یک هفته در نیشابور برگزار شده اما با توجه به حضورم در این برنامه‌ها قطعاً این مبلغ هزینه نشده، شاید نظر ایشان کل هزینه‌های انجام‌شده در این هفته در مشهد و نیشابور بوده که باید در این خصوص پاسخگوی خبرنگاران باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.