قدس انلاین : معاون فرهنگی شهرداری مشهد گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، ۲۰۰ برنامه با محوریت تدبر در قرآن و نهج‌البلاغه در نقاط مختلف مشهد از جمله فرهنگسراها برگزار می‌شود.

 هادی بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان سال جاری در دو حوزه متمرکز شده، اظهار کرد: یکی از این حوزه‌ها، همکاری با اداره کل ارشاد خراسان رضوی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت است.

وی افزود: حوزه دیگر، فعالیت‌های ماه مبارک رمضان در مناطق، فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی و پارک‌ها است.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در عرصه میدان شهدا دو سیاست مد نظر شهرداری قرار دارد، گفت: یکی از سیاست‌ها، ایجاد فضایی بانشاط در ماه مبارک رمضان است که این حس و حال را هر ساله در آغاز بهار شاهد هستیم.

بختیاری ادامه داد: باید با این باور که ماه مبارک رمضان نیز بهار جان‌ها و دل‌ها بوده و احیای و تجدید حیات معنوی انسان است، فضایی ایجاد شود که مردم به‌ویژه کودکان، فضای نشاط معنوی را احساس کنند.

وی یادآور شد: نگاه ما بر این بود که در میدان شهدا فضای مکث و تعامل اجتماعی برقرار کنیم و برنامه‌هایی تدارک ببینیم که در کنار این مکث و تعامل اجتماعی، از بهره‌های معنوی برخوردار باشد.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص این برنامه‌ها تشریح کرد: قرائت قرآن توسط قاریان مطرح کشور و دعوت از خواننده‌های برجسته کشور از جمله حسام‌الدین سراج، محمد اصفهانی، مختاباد، فلاحتی و معتمدی برای مناجات‌خوانی در عرصه میدان شهدا از قبیل این برنامه‌ها است.

بختیاری اضافه کرد: دعوت و گفت‌وگو با شخصیت‌های فرهنگی و هنری و برخی سوژه‌های اجتماعی برای استفاده مردم از تجارب آنان در عرصه میدان شهدا از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی بیان کرد: در کنار این برنامه، ایجاد فضایی برای پذیرایی با غذا و دسر توسط بخش خصوصی، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد افزود: برای کودکان و نوجوانان نیز فضایی مهیا شده تا از برنامه‌های فرهنگی و رصد آسمانی و آشنایی با آیاتی در خصوص آسمان خلقت بهره‌مند شوند.

بختیاری با اشاره به اینکه عنوان این رویداد «بهار جانها» است، ادامه داد: اجرای ۲۰۰ برنامه برای سایر نقاط شهر و فرهنگسراها و مناطق با تأکید بر تدبر در قرآن و نهج‌البلاغه در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات شهری، اطلاع‌رسانی جلسات قرآنی است، گفت: اطلاع‌رسانی جلسات در صفحات اصلی روزنامه شهرآرا و همچنین ضمیمه شهرآرا محله انجام می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد تأکید کرد: یکی از اتفاقاتی که در حوزه گردشگری در حال روی دادن است و آغازی برای جشنواره‌های سال‌های آینده بوده، جشنواره رمضان است.

بختیاری درباره اجرای طرح «قدیما مشهد» بیان کرد: این طرح در دو یا سه فضای شهری اجرا می‌شود که علاوه بر افطارهای دورهمی، فضایی برای تعامل اجتماعی است که از سنت‌های قدیمی ماه مبارک رمضان و سحرخوانی در آن استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه معاونت تربیت بدنی، مسابقات فوتسال جام محلات تدارک دیده شده که افراد به‌عنوان نماینده در آن حضور پیدا می‌کنند و حضور افراد حاضر در لیگ‌های برتر و حرفه‌ای ممنوع شده تا افراد به هویت محله‌ای در مسابقات حاضر شوند.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مسابقات بسکتبال نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی مانند طناب‌کشی، دارت و پینت‌بال نیز در بوستان‌های سطح شهر به‌ویژه در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) و عید فطر برگزار می‌شود.

بختیاری گفت: در مصلی قدیم مشهد در منطقه ۶ به‌مدت ۱۰ شب برنامه‌ای با موضوع نهج‌البلاغه و بیان آموزه‌های آن توسط سخنرانان تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.