کرج- استاندار البرز گفت: منابع آبی استان البرز محدود است لذا ازفناوری هایی که زمینه ساز مصرف بهینه آب باشند استقبال می کنیم.

فناوری های حوزه مصرف بهینه آب حمایت می شوند/صادرات ۱۸۲ میلیون دلاری البرز در سال گذشته

محمدعلی نجفی صبح امروز یکشنبه در مراسم امضای قرارداد انتقال دانش فنی ارقام اصلاح شده بذر به بخش خصوصی که با حضور معاول علمی وفناوری رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: بخش کشاورزی در البرز فعالیت های چشمگیر و وسیعی دارد.

وی افزود: سرعت پژوهش وحرکت به سمت فناوری های جدید در حوزه کشاورزی از آغاز دولت یازدهم چشمگیرتر شده است و باتوجه به گستردگی فعالیت های بخش کشاورزی می تواند عاملی محرک برای سایر حوزه ها باشد.

نجفی البرز را استانی دارای کشاورزانی پیشرو واراضی مستعد توصیف کرد و گفت: فعالیت ۱۰ مرکز تحقیقاتی بزرگ کشور در این استان فرصت وظرفیت خوبی برای البرز محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز بهره مندی بخش کشاورزی از پساب تصفیه شده بخش صنعتی را یک فرصت دانست و گفت: منابع آبی البرز محدود است لذا درصدد بهره برداری از ظرفیت پساب های موجود در استان برای آبیاری کشاورزی هستیم.

نجفی به فرودگاه پیام به عنوان یک ظرفیت بالا در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: البرز در سال گذشته بالغ بر ۱۸۲ میلیون دلار از این فرودگاه صادرات داشته است و با افزایش پروازها در آینده نزدیک فرصت های بیشتری برای توسعه فعالیت های تجاری و صادراتی در بخش کشاورزی مهیا می شود.

وی در پایان با ابراز خرسندی از امضای ۴ تفاهم نامه با بخش خصوصی از سوی بخش تحقیقات غلات موسسه اصلاح بذر و نهال گفت: از علوم و فناوری هایی که زمینه و بستری برای استفاده بهینه آب شود استقبال می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.