قزوین_ رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: اگر در مدرسه توفیقاتی حاصل شود، در آینده، دانشگاه، جامعه و بازارها مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود.

توفیقات در مدارس کلید حل مشکلات است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه شورای اقامه نماز صبح روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه، رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین اظهار داشت: یکی از راه های اثرگذار ترویج نماز اشاعه این مهم در نسل نوجوانان است و باتوجه به اینکه بخش مهمی از این نسل در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد می توان با همکاری آموزش و پرورش در این رابطه اقدامات لازم را انجام داد.

حجت الاسلام سید قریش موسوی افزود: می توان از ظرفیت ۱۰ هزار ملعم و ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار دانش آموز در استان قزوین استفاده کرد و مسوولان باید توجه خود را به سمت نماز جلب کنند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: موفقیت و تلاش در این حوزه بر دانشگاه ها تأثیرگذار بوده و اگر در مدرسه توفیقاتی حاصل شود، در آینده در دانشگاه، جامعه و بازارها مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود.

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین اضافه کرد: می توان آمار نمازخانه های این استان را افزایش داد و اگر معلمان برای اقامه نماز جماعت بیایند دانش آموزان نیز برای اقامه آن مشتاق می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه نیز جلسه اظهار داشت: کمبودهایی در حوزه نمازخانه های مدارس وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد و وضعیت نماز در این دستگاه شایسته نیست اما وظایف و تکالیف استانی و کشوری خود را در زمینه نماز به خوبی انجام می دهیم.

سالار قاسمی افزود: اگر قرار است در حوزه نماز اتفاقی بیافتد باید بین مدرسه، مسجد و منزل پیوند ایجاد شود و امیدواریم با تلاش مسوولان بتوانیم در این حوزه فعالیت هایی را انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز، دغدغه ای است که باید به آن توجه شود؛ در این زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده ایم اما باید حمایت های جدی توسط مسوولان صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: حضور روحانی در مدارس بسیار اثرگذار بر اقامه نماز است و چون حضور روحانیون فی النفسه در مدارس و دانش آموزان تأثیر فرهنگی و معنوی زیادی خواهد داشت.

قاسمی اضافه کرد: تمرکز ما در ترویج اقامه نماز در مدارس، بر روی اولیا و مربیان است و در سال گذشته محور آموزش نماز  را در بین این اولیاء بنا کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.