سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد از نظر این کشور حضور ایران در سوریه، مشکلی ندارد و مسکو با دیگر متحدان سوریه از جمله تهران و حزب‌الله مشغول مبارزه با تروریسم در سوریه است.

از نظر مسکو «حضور ایران در سوریه» مشکلی ندارد

قدس آنلاین: «الکساندر زاسکپین» سفیر روسیه در لبنان به شبکه «المیادین» گفت: از نظر این کشور، حضور ایران در سوریه ، مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: روابط ما با ایران به علاوه همکاری ما با این کشور در سوریه، ثابت است و یک همکاری اقتصادی میان ما و آنها در جریان است .

زاسکپین تصریح کرد: ما در کنار متحدان سوریه از جمله ایران و حزب الله، با تروریسم در سوریه می‌جنگیم، آمریکایی‌ها هر چقدر ادعا کنند که با تروریسم در سوریه می‌جنگند همین که آزادسازی کامل نزدیک می‌شود بهانه‌های واهی می‌آورند. با بازگشت حاکمیت سوریه بر تمامی اراضی‌اش، این طبیعی است که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند.

وی سپس گفت: ما با درگیری مستقیم میان کشورها چه در سوریه یا کشورهای دیگر مخالف هستیم، باید نسبت به هر واکنش‌ واشنگتن پس از دیدار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سوچی هوشیار باشیم.

زاسکین ادامه داد: تغییراتی در منافع ترکیه به وجود آمده و این کشور مانند هر کشور دیگری در خاورمیانه می‌خواهد از وحدت کشور محافظت کند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.