قدس انلاین : ورزشکاران هیئت ورزشکاران بیماران خاص استان خراسان رضوی همچنان پابرجاست و ورزشکاران این رشته‌ها امیدوارند با انتصاب سرپرست و دبیر جدید این هیئت بخشی از مشکلات برطرف شود.

مشکلات ورزشکاران بیماران خاص خراسان‌رضوی همچنان پابرجاست

 هیئت بیماران خاص خراسان‌رضوی 3 سال فاقد رئیس و دبیر هیئت بود و امور این هیئت تنها با حضور نایب رئیس هیئت انجام می‌شد، این امر سبب بروز مشکلات متعددی اعم از عدم تخصیص اعتبارات کافی، اجرای برنامه‌ها به صورت کند و نظایر این امور می‌شد.

برای جلوگیری از مشکلات و دغدغه‌های مربوطه، پیشرفت ورزش و ورزشکاران این رشته و حضور در مسابقات بیشتر، به تازگی اتفاقات مطلوبی در این راستا رخ داده است، در واقع سرپرست هیئت بیماران خاص خراسان رضوی طی نشستی در چند روز اخیر و همچنین دبیر این هیئت در روز گذشته انتخاب شدند.

مسائل ورزش‌های خاص متعدد است

حجت‌الله اسدی؛ سرپرست جدید هیئت بیماران خاص خراسان رضوی در این باره افزود: هیئت بیماران خاص مانند برخی از رشته‌ها مانند هیئت نابینایان، ناشنوایان، جانبازان و معلولان و نظایر آن دارای چندین رشته ورزشی است، جدا از آن این هیئت ورزشی دارای چندین شاخه درمانی نیز است، از این موارد می‌توان به بیماران هموفیلی، ام‌اس، پیوند اعضا و نظایر آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: این رشته‌ها بسیار حساس بوده و امور آنها سنگین است، بنابراین تنها یک نفر نمی‌تواند تمامی اهداف را به نتیجه برساند، همچنین از ابتدای انتصاب سرپرست و دبیر هیئت نمی‌توان امور بزرگی را انجام داد، با وجود این موارد، اعضای هیئت برنامه‌های بسیاری را در دست اجرا دارند که یکی از آنها در روز گذشته انجام شد.

اسدی بیان کرد: نخستین بازدید اعضای هیئت بیماران خاص خراسان رضوی با حضور ریاست اداره کل ورزش و جوانان استان از یک قهرمان پیوند اعضا در بیمارستان منتصریه مشهد صورت گرفت، همچنین یکی از برنامه‌های هیئت بیماران خاص استان، بازدید از خانواده ریحانه بهشتی، قهرمان پیوند اعضا است که تمامی اعضای بدن وی پس از فوت اهدا شد.

سرپرست هیئت بیماران خاص خراسان رضوی با اشاره به احتمال پخش بازدید از خانواده ریحانه بهشتی توسط صدا و سیما، عنوان کرد: روز پنجشنبه، 20 اردیبهشت‌ماه امسال طی نشست مربوطه با حضور فدراسیون بیماران خاص، هیئت استان و چند هیئت دیگر از سایر استان‌ها برای بر عهده گرفتن میزبانی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در حال حاضر هیئت‌های بیماران خاص در انتظار پاسخ فدراسیون برای در اختیار دادن برنامه میزبانی در رشته‌های مختلف ورزشی اعم از پتانک، شطرنج و نظایر آن به استان‌های مختلف هستند، همچنین هیئت تاکنون برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برنامه‌ریزی کرده و پس از مشخص شدن تاریخ آن، به سایرین اعلام می‌کند.

مشکلات ورزشکاران همچنان پابرجاست

محمدرضا شفاعی؛ قهرمان کشوری دارت و جزو بیماران خاص خراسان رضوی نیز در این زمینه اظهار داشت: مشکلات متعددی اعم از فقدان سالن ورزشی دارت، کمبود امکانات برای تمامی ورزشکاران اعم از ورزشکاران مبتدی تا قهرمانان کشوری، گزاف بودن هزینه‌های کلاس‌های مختلف و نظایر این موارد وجود داشته و دارد.

وی تصریح کرد: مشکلات مربوطه از پیشرفت ورزشکاران و افزایش تعداد آنها جلوگیری می‌کند، از طرفی، با توجه به زیاد بودن مشکلات در این هیئت، تنها نایب رئیس هیئت بیماران خاص نمی‌تواند رفع تمامی این مشکلات را بر عهده گیرد، بنابراین ورزشکاران پس از انتصاب سرپرست و دبیر هیئت، در انتظار رفع این مشکلات هستند.

وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که هنوز زمان زیادی از انتصاب آنها نمی‌گذرد و نمی‌توان به سرعت این مشکلات پایه‌ای و اساسی را ریشه‌کن کرد، در واقع رسیدگی و یا عدم رسیدگی به مشکلات مذکور مشخص نیست، اما ورزشکاران امید بر بهبود شرایط دارند، برنامه‌ها در هیئت بیماران خاص خراسان رضوی در حال اجرا بوده و امور هیئت پیش می‌رود.

شفاعی با اشاره به تشکیل مسابقات در رده‌ سنی‌های مختلف بیان کرد: این هیئت در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری و یا اعزام به مسابقات مختلف کشوری است، یکی از این مسابقات در اواخر ماه مبارک رمضان و یا پس از آن برگزار می‌شود، قرار بر برگزاری این مسابقات در بندر انزلی بود اما هنوز قطعی نشده است.

رشته‌های جدیدی باید راه‌اندازی شود

مهدیه کارگران؛ قهرمان کشوری دوومیدانی نیز در ارتباط با انتصاب سرپرست و دبیر هیئت بیماران خاص خراسان رضوی اظهار داشت: هنوز تمام ورزش‌ها در هیئت بیماران خاص خراسان رضوی راه‌اندازی نشده و ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و نظایر آن هنوز به این هیئت اضافه نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران پیوند اعضای استان تنها در سه رشته اسکواش، دارت و دوومیدانی فعالیت می‌کنند و بسیاری از این ورزشکاران در انتظار فعال شدن برخی از رشته‌های ورزشی هستند، در صورت فعال شدن سایر رشته‌ها، ورزشکاران بسیاری به هیئت بیماران خاص استان می‌پیوندند.

کارگران تصریح کرد: علاوه بر آن، باید فراخوانی صورت گیرد؛ چراکه هنوز بسیاری از مردم و بیماران خاص به وجود این هیئت و به این که می‌توانند به فعالیت ورزشی بپردازند اطلاعی ندارند، هیچ فراخوانی برای آگاهی آنها صورت نپذیرفته و آنها بدون هیچ اطلاعی با ناراحتی و ناامیدی زندگی خود را سپری می‌کنند.

وی گفت: به تازگی سرپرست و دبیر هیئت بیماران خاص انتخاب شده و زمان کاملی برای اجرای برنامه‌ها و رفع مشکلات در اختیار آنها قرار نگرفته است، با این وجود قرار بر برگزاری مسابقات کشوری در تیرماه بود که به طور حتم یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه هستم، همچنین ورزشکاران امید بر هموارسازی مسیر پیشرفت توسط سرپرست و دبیر هیئت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.