قدس انلاین : رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کمبود دانشجوی خانم در رشته سونوگرافی خبر داد.

کمبود رادیولوژیست سونوگرافی خانم در خراسان رضوی
محمدرضا دارابی، در حاشیه سفر به تایباد و بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان این شهرستان مرزی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، بیان کرد: کمبود رادیولوژیست سونوگرافی خانم در اکثر استان‌های کشور مشکلی است که به دلیل عدم استقبال دانشجویان از این رشته اتفاق افتاده و این کمبود در شهرستان‌هایی با بافت سنتی بیشتر احساس می‌شود.
وی با اشاره به طرح‌های ناتمام در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر 39 طرح ناتمام در استان وجود دارد که بیشتر آن‌ها رشد 80درصدی را طی کرده‌اند.
دارابی با اشاره به توافق‌نامه با سرمایه‌گذاران ایتالیایی برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در جنوب شهر مشهد گفت:  پروژه بیمارستان 320تختخوابی هاشمی نژاد در مشهد با 45 درصد رشد فیزیکی ، بیمارستان 540تختخوابی در جاده سرخس در مراحل مقدماتی و بیمارستان خلیل آباد شهرستان باخرز که تا یک‌ماه دیگر آماده بهره‌برداری است از طرح‌های ناتمام این استان بشمار می‌روند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد35 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در استان را آماده بهره‌برداری دانست و اظهار کرد: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اعتباری بالغ بر چهارهزار میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است.
شهرستان مرزی تایباد با جمعیت 122 هزار نفری در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.