ابراهیم رزاقی گفت: ما به تولیدکنندگان خارجی یارانه می‌دهیم. ارزش واقعی دلار با توجه به تورم‌هایی که در ایران است، حدود ۱۲ هزارتومان است. یعنی ۲۰۰ درصد سود در واردات است و در نتیجه همه تمایل دارند واردکننده باشند.

سیستم اقتصادی کشور در خدمت واردات است/ پرداخت دلار ارزان به هفت میلیون نفر برای سفر به خارج از کشور خطرناک است

قدس آنلاین- دکتر ابراهیم رزاقی در خصوص حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: ما به تولیدکنندگان خارجی یارانه می‌دهیم. ارزش واقعی دلار با توجه به تورم‌هایی که در ایران است، حدود ۱۲ هزارتومان است. یعنی ۲۰۰ درصد سود در واردات است و در نتیجه همه تمایل دارند واردکننده باشند. اگر یارانه وارداتی نمی‌دادیم این حرف درست بود. مثل کشور چین که هرکس پول و سود می‌خواهد، کالایی تولید می‌کند که بتواند در خارج آن را بفروشد و بعد دلار حاصل از آن را به سیستم بانکی چین با قیمت بالا می‌فروشند. در کشور ما اینجا چون سیستم بانکی این دلارها را با قیمت خوبی نمی‌خرد، دوباره صرف واردات می‌شود.
وی افزود: سیاستگذاری دولت به‌گونه‌ای نیست که در تجارت خارجی کمک کند. تولیدات خارجی با هجوم شدید، تولیدات داخلی را از رده خارج کرده‌اند. نتیجه این شده که تعداد زیادی بیکار و فقیر داریم. وقتی به هفت‌میلیون نفر دلار ارزان می‌دهیم تا بروند خارج، باعث تغییر فرهنگ ایثارگری ایرانی، رشد خودبینی و فردگرایی حتی در سطح مسئولان می‌شویم. خطراتی که ایران را تهدید می‌کند، از خارج نیست. کاری از دست آنها برنمی‌آید. این تهدیدات داخلی است. متاسفانه تهاجم اقتصادی به تهاجم فرهنگی و تهاجم سیاسی منجر شده است. چرا وزیر امور خارجه این‌گونه با شورای روابط خارجی آمریکا صحبت می‌کند؟ رئیس‌جمهور نیز می‌گوید ما از برجام خارج نمی‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.