نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: در مقابله با سرسخت‌ترین دشمنان خدا و اسلام باید ایستاد.

آیت‌الله علم‌الهدی: در مقابله با سرسخت‌ترین دشمنان خدا و اسلام باید ایستاد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در تفسیر موضوعی قرآن کریم در محل مهدیه مشهد و در تفسیر سوره فتح اظهار داشت: فتح یعنی گشایش و برطرف کردن یک بسته یا قفل، معمولا ترجمه فارسی‌اش پیروزی بیان می‌شود اما باید بگوییم پیروزی از مصادیق فتح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ظاهرا مقصود از فتح و انا فتحنا لک فتحا مبینا جریان صلح حدیبیه است و سوره فتح از حدیبیه تا مکه بر پیامبر نازل شد و آیات این سوره اشاره به این نکته دارد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: هدف پیامبر، هدایت بشر بوده نه کشورگشایی. در کلمه مبین، بکارگیری این کلمه در قرآن مواردی است که شفافیت ابعاد مختلف چیزی را نشان دهد، برای مثال رسول مبین یا لسان مبین یا اینجا که فتح مبین آماده است.

وی خاطرنشان کرد: این نشان شفافیت این فتح است، محوریت تمام دین و اسلام پیغمبر و مقام ولایت ایشان است که 6 بار در سه آیه این سوره ایشان را مخاطب قرار داده و یاد می‌کند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: همراهی پروردگار و نصرت الهی در حرکت‌هایی که برای خدا انجام می‌شود نخستین نکته اعتقادی این آیات است، دومین نکته اینکه در هرکجا که با در نظر گرفتن خدا قدمی برداشته شد باید غیر خدا را در معادله‌بندی خود قرار ندهد در غیر این صورت به جایی نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: اختلاف ما با کسانی که در فکر معادله‌بندی برای قدرت‌یابی داخلی و یا دیدن قدرت در سایه استکبار جهانی هستند این است که ما می‌گوییم باید در مقابله با سرسخت‌ترین دشمنان خدا و اسلام ایستاد و مقابله کرد زیرا پیروزی و نصرت الهی در همراهی پروردگار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.