قدس انلاین : رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی گفت: در گذشته تهیه مهمات از فدراسیون راحت‌تر بود و ما سهمیه‌ای از فشنگ‌های داخلی نداریم و از فشنگ‌های خارجی که قیمت ارزان‌تری دارند، استفاده می‌کنیم.

از فشنگ‌های تولید ایران استفاده نمی‌کنیم/ آغاز الکترونیک کردن سیبل‌های تیراندازی از 2 ماه آینده در مشهد

کوروش فرودی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، درخصوص فعالیت هیات تیراندازی این استان اظهار کرد: در شاخه‌های مختلف تیراندازی به اهداف ثابت در فاصله 10 متری بنا به قانون مسابقات بین‌المللی در تپانچه فعالیت داریم، زیرساخت‌های خوبی را فراهم کردیم.

وی افزود: در سال 95 و 96 رشد مناسبی داشتیم، با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، توانستیم رتبه هیات تیراندازی خراسان رضوی را از 9 به سومین هیات برتر کشور ارتقا دهیم.

رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی تصریح کرد: اولین هیات در کشور هستیم که لیگ تیراندازی برگزار می‌کنیم، دور قبلی لیگ استان در 9 دوره با حضور 46 تیم برگزار شد، همچنین، در اردیبهشت ماه امسال از تیم‌های برتر تقدیر به‌عمل آوردیم، برگزاری این لیگ به تعداد تیراندازان در سطح حرفه‌ای خراسان رضوی، کمک زیادی کرده است.

فرودی رشته تیراندازی را از جمله رشته‌های مدال‌آور دانست و گفت: در جهان و المپیک، 45 مدال را به‌خود اختصاص داده‌ایم و این کار مضاعف می‌طلبد که بتوانیم سهمیه بیشتری برای خراسان رضوی کسب کنیم، تیراندازی ورزشی است که در اسلام توصیه شده، همچنین، رشته‌ای دفاعی است و فعالیت زیادی لازم دارد.

وی درمورد مربیان و داوران این رشته تصریح کرد: در کشور 15 مدرس داریم که از این تعداد، سه مدرس سهم خراسان رضوی است و از این نظر از استان‌های دیگر پیشتاز هستیم، داوران و مربیان بین‌المللی در خراسان رضوی هستند، تلاش داریم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی از تعداد قابل توجه سلاح در این هیات خبر داد و افزود: خرید اسلحه هزینه زیادی برای ورزشکاران به‌همراه دارد و تمامی اقشار جامعه توانایی صرف مبلغ بالای خرید را ندارند، به‌همین منظور هیات اسلحه‌هایی را در اختیار تیراندازانی که آموزش می‌بینند، قرار می‌دهد و تا رسیدن به‌سطح حرفه‌ای نیاز به خرید سلاح ندارند.

فرودی افزود: برخی از ورزشکاران سطح حرفه‌ای  نیز توان خرید اسلحه را ندارند، برای این‌گونه از افراد نیز هم هیات و هم فدراسیون تجهیزات را به‌صورت رایگان دراختیار آنها قرار می‌دهد، همچنین برای ایجاد انگیزه دو رکورد تعریف کرده‌ایم، در یکی از رکوردها استفاده از تمام تجهیزات رایگان و در رکورد دوم 50درصد هزینه‌ها بخشیده می‌شود.

وی از حمایت اداره کل ورزش و جوانان تشکر کرد و افزود: بالغ بر45 میلیون تومان وجه نقد دریافت کردیم و نسبت به تعمیر سلاح‌هایی که نیاز به تعویض یا تغییر دارند، اقدام کردیم، فدراسیون نیز در همین حدود به‌هیات کمک مالی کرده، اما هزینه‌ تجهیزات زیاد است، چراکه افراد زیادی از سلاح‌های هیات استفاده می‌کنند.

رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین مشکلات این هیات را نبود اسپانسر اعلام کرد و افزود: در تیراندازی دو دسته وارد حمایت مالی می‌شوند، در دسته اول اسپانسر تنها به‌خاطر علاقه‌ای که به این رشته دارد ،کمک مالی می‌کند، اما در دسته دوم، اسپانسر جنبه اقتصادی را در نظر می‌گیرد که متاسفانه با توجه به اینکه تماشاچیان این رشته قشر خاصی هستند و تعداد کمی به تماشای این رشته می‌پردازند، اسپانسرها بعد از اینکه جنبه اقتصادی را می‌سنجند، ترجیح می‌دهند در رشته‌ دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

فرودی درخصوص همگانی کردن رشته تیراندازی اظهار کرد: در ابتدا آموزش و پرورش درباره آموزش این رشته در مدارس جبهه‌گیری داشت، اما با جلساتی که با مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسئولین داشتیم، اجازه آموزش این رشته را در مدارس کسب کردیم و تاکنون در چند مدرسه  به‌آموزش پرداختیم، با این کار مستعدین شناخته می‌شوند و آموزش آنها از همان سن کم شروع می‌شود و درواقع سرمایه‌گذاری برای آینده این رشته در استان است.

وی افزود: برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت هیچ مشکلی نداریم و از نظر تجهیزات آماده برگزاری دوره‌های مختلف برای علاقه‌مندان در تابستان هستیم، کلاس‌های آموزشی هیات ما یکی از ارزان‌ترین دوره‌های آموزشی است، با هزینه که دریافت می‌کنیم، تنها می‌توانیم هزینه‌های پیش پا افتاده مانند قبض برق را پرداخت کنیم.

رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی تاکید کرد: تعامل خوبی با ارگان‌ها و نهادهای مختلف برقرار کرده‌ایم، با توجه به تجهیزاتی که هیات دارد، قرار براین شد تا از اساتید دانشگاه فردوسی و فضای موجود دانشگاه در راستای گسترش این رشته همکاری کنیم و در هفته پیش یک دوره مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی را برای اعضای هیات علمی برگزار کردیم.

فرودی عنوان کرد: 7 سالن اختصاصی در مشهد داریم، در شهرستان‌ها نیز فعالیت خوبی صورت گرفته است‌، نیشابور، خواف، قوچان، سرخس و سبزوار شهرستان‌هایی هستند که در این رشته فعالیت دارند، در حال حاضر، شرایط فعال کردن هیات تیراندازی مشهد را نداریم، چراکه نیاز به سالن و تجهیزات مجزا دارند و این امکان در این بازه زمانی فراهم نیست.

وی بیان کرد: بانوان خراسان رضوی درخشش بیشتری نسبت به آقایان داشته‌اند و توانستند در بخش تیمی مقام سوم و دوم تپانچه کسب کنند، در مسابقات قهرمانی کشور در بخش جوانان نیز اول شدند، زهرا هاشمی توانست مقام اول را کسب کند و در حال حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی به‌سر می‌برد، امیدواریم در مسابقات آسیایی جاکارتا دو نماینده در بخش بانوان از خراسان رضوی حضور پیدا کنند.

رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی کشور را پیش‌رو داریم و کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته‌ایم،  یکی از مسابقات که هیات درنظر دارد، مسابقات خانوادگی است که شرکت‌کنندگان تنها با بستگان درجه یک خود می‌توانند در این مسابقات حضور پیدا کنند، در جمعه آینده نیز مسابقات رکوردگیری را برگزار می‌کنیم.

فرودی عنوان کرد: رشته اهداف پروازی زمین وسیعی لازم دارد و زیرساخت خاص خودش را می‌طلبد در کلان‌شهرها مانند مشهد این زمین با این متراژ کم پیدا می‌شود و ساخت سایت اهداف پروازی در خارج شهر نیز مشکلاتی از جمله سخت بودن رفت و آمد برای خانم‌ها و همچنین عدم استفاده از این سایت در طول هفته را به‌همراه دارد.

وی افزود: تیراندازی به اهداف پروازی از جمله رشته‌هایی است که هزینه بالایی دارد، در شاندیز یک زمین با این عنوان فعالیت خود را آغاز کرده، همچنین جلساتی که با شورای شهر، معاون دادستان و مدیرکل ورزش و جوانان استان داشتیم، چند زمین پیشنهاد شده است که در حال بررسی موقعیت آنها هستیم.

رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی درخصوص اسلحه کالیبر جنگی گفت: سلاح و مهمات این اسلحه را در اختیار داریم و همچنین تیراندازی که با این اسلحه بتواند شلیک کند، اما سالن تمرین نداریم، از فرماندهی ناجا سالنی را گرفته بودیم، اما رفت‌وآمد در مرکز نظامی مشکلاتی به همراه دارد، با آستان قدس رضوی جلساتی داشتیم و به‌زودی مشکل سالن نیز حل می‌شود.

فرودی از الکترونیکی شدن سیبل‌های تیراندازی هیات خبر داد و تصریح کرد: تیراندازان که به درجه حرفه‌ای می‌رسند، نیاز به سیبل الکترونیکی دارند، چراکه در امتیاز دهی میلی‌متر هم تاثیرگذار بوده، هزینه الکترونیکی کردن سیبل هر خط 150 میلیون تومان است، بعد از تلاش‌های صورت گرفته تا دوماه آینده این تغییرات آغاز می‌شود.

وی همچنین درباره سالن‌های شهرداری گفت: شهرداری تصمیم داشت سالن‌های خود را به ما اجاره دهد، اما هزینه اجاره این سالن‌ها برای هیات زیاد است و نمی‌توانیم با این هزینه کلاس با قیمت پایین در اختیار مردم قرار دهیم، به‌همین خاطر نپذیرفتیم.

رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی همچنین از عدم مجوز استفاده برخی از اسلحه‌ها گفت و ادامه داد: تپانچه‌هایی که با هوای فشرده کار می‌کنند را به‌راحتی می‌توان از بازار تهیه کرد، اما استفاده از این اساحه‌ها غیرقانونی است و باید افرادی که دارای این سلاح هستند به هیات استان مراجعه کنند، با اعلام این موضوع و تحت نظارت هیات در سالن‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد به تمرین بپردازند.

فرودی اضافه کرد: ما برای هر گلوله و فشنگ سلاح کالیبر 12 و کالیبر22 که در اختیار تیراندازان قرار می‌دهیم، اسم و مشخصات کامل را ثبت می‌کنیم و بر مهمات که ارائه می‌دهیم، نظارت کامل داریم، در گذشته تهیه فشنگ راحت‌تر بود، اما اکنون فدراسیون به‌سختی مهمات در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران نسبت به عدم پاسخگویی رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی و عملکرد ضعیف روابط عمومی این هیات بیان کرد: عملکرد ضعیف روابط عمومی خود را قبول دارم و انتقادات پذیرفته است، اما من مصاحبه خبری را تلفنی پاسخ نمی‌دهم و خبرنگار باید حضوری به هیات مراجعه کند یا ما به رسانه آنها برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.