قدس انلاین : برخی تکواندوکاران خراسان‌رضوی معتقدند امکانات خانه تکواندوی خراسان‌رضوی مناسب ورزش قهرمانی نیست و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

مطالبه اصلی تکواندوکاران خراسان‌رضوی
 تکواندو یکی از ورزش‌های پرطرفدار در میان رشته‌های رزمی است و بیشترین تعداد ورزشکار را میان سایر ورزش‌های رزمی در خود جای داده است، اما برخلاف طرفداران بسیار و ارتقاء مهارت‌ها، ورزشکاران خراسان رضوی از گذشته تاکنون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مشکلاتی که اگر برای حل و برطرف کردن آنها اهتمام بیشتری وجود داشته باشد متناسب با آن ضریب موفقیت بین‌المللی نیز قطعا افزایش پیدا می‌کند و ورزشکاران تکواندوی استان می‌توانند روی سکوهای قهرمانی بیشتری در سطح آسیا و ایران و یا حتی جهانی و بین‌المللی قرار بگیرند.

اما سئوالی که مطرح می‌شود این است که مهمترین مشکلات تکواندوکاران خراسان رضوی در این شرایط چیست و تاکنون چه راهکارهایی برای کاهش آنها از سوی متولیان امر در نظر گرفته شده است؟ این راهکارها تا چه میزان موثر بوده‌اند؟ ورزشکاران خراسان رضوی در این زمینه چه نظری دارند و چقدر راهکارها را مناسب می‌دانند و اساسا کمبودها از نظر آنها چیست؟

حمایت مالی از ورزشکاران تکواندو افزایش یابد

سجاد جوانبخت؛ نایب قهرمان آسیا، اروپا و آفریقای تکواندو در این باره اظهار داشت: ورزش تکواندو در کشور و استان جای پیشرفت بسیاری دارد و رسیدن به هدف دلخواه، چندان دور نیست، البته مشکلاتی در این مسیر وجود داشته که راه رسیدن به آن را ناهموار می‌سازد و سبب کند شدن روند پیشرفت ورزشکاران استان می‌شود.

وی ادامه داد: از مشکلات مربوطه می‌توان به اختلال درسی و کمبود وقت برای مطالعه و ادامه تحصیل و همزمان با آن پرداختن به مقوله ورزش و تکواندو اشاره کرد، در مورد وضعیت تمرین  ورزشی مشکل خاصی وجود نداشته و این امر به صورت مطلوب و منظم در مکان مشخص پیش می‌رود اما باید برنامه‌ خاصی جهت جلوگیری از تداخل ورزش با درس تعیین شود.

جوانبخت تصریح کرد: ضعف‌هایی نیز در مبحث مالی وجود داشته که ورزشکاران را با مشکل مواجه می‌کند، به عبارتی باید ورزشکاران مورد حمایت مالی قرار گیرند، در صورت تحقق این امر قطعاً تعداد بیشتری از جوانان و نوجوانان خواستار فعالیت در ورزش تکواندو می‌شوند، همچنین ورزشکاران کنونی می‌توانند پیشرفت کنند.

عدم تخصیص جوایز در نظر گرفته شده

نایب قهرمان آسیا، اروپا و آفریقای تکواندو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران تکواندوی استان، عدم تخصیص جوایز به قهرمانان در مسابقات مختلف است، اهدای جوایز به ورزشکاران، انگیزه در آنها ایجاد می‌کند و سبب تلاش بیشتر و افزایش درصد مدال‌آوری در مسابقات مختلف می‌شود.

وی با اشاره به عدم اهدای جوایز به وی برای مسابقات سال گذشته ادامه داد: در صورتی که حمایتی از ورزشکار صورت نگیرد و تمامی هزینه‌های ورزشکار بر عهده خود باشد و همچنین مدال وی هیچ ارزشی نداشته باشد، پس از مدتی فعالیت ورزشی خود را کنار می‌گذارد، تاکنون از نظر فنی هیچ مشکلی وجود نداشته و از گذشته بهتر شده است.

کبمود امکانات تمرینی ویژه دختران تکواندوکار

نادیا اقبالی؛ نایب قهرمان تکواندوی جهان نیز در ارتباط با شرایط تکواندوی استان اظهار داشت: تکواندو ورزش مفرح و مطلوبی است، اما مشکلات متعددی در استان وجود دارد، از این مشکلات می‌توان به نامناسب بودن مکان ورزشی و فقدان امکانات کافی و متناسب با قهرمانان کشوری اشاره کرد.

وی در ارتباط برگزاری مسابقات صرفا در تهران نیز تصریح کرد: عدم برگزاری میزبانی توسط هیئت تکواندوی خراسان رضوی نیز یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران بوده که به فقدان مکان ورزشی برمی‌گردد، در صورتی که ورزشکاران به مسابقات اعزام می‌شوند، خستگی مسیر توان آنها را برای رقابت به بهترین نحو ممکن می‌گیرد.

فاصله اندک میان تمرینات و مسابقات

اقبالی بیان کرد: همچنین خوابگاه‌های تهران از محل برگزاری مسابقات فاصله دارد، این موضوع سبب خستگی بیشتر ورزشکاران و کاهش درصد مقام‌آوری آنها می‌شود، همچنین زمان تمرینات ورزشکاران بسیار کم است، به عنوان مثال برای مسابقات کشوری تنها یک هفته زمان تمرین داشتند، باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: کمبود تجهیزات مورد نیاز برای ورزش هانمادانگ و تداخل کلاس‌های مختلف با یکدیگر شرایط مناسبی را برای ورزشکاران فراهم نمی‌سازد، ورزشکاران برای آغاز فعالیت خود باید در انتظار پایان ورزش نفرات پیشین باشد، پس از آن باید هر چه سریع‌تر محل را برای فعالیت ورزشکاران بعدی ترک کنند.

فرناز شیرازی؛ قهرمان جهانی تکواندو نیز در این باره اظهار داشت: تکواندو در خراسان رضوی دارای ورزشکاران قدرتمندی است که می‌توانند در بسیاری از مسابقات مقام‌های خوشرنگی را به دست آورند، اما هیئت تکواندو در استان نسبت به تهران از امکانات کافی برخوردار نیست، همچنین زمان کمتری برای تمرین در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.

وضعیت خانه تکواندو می‌تواند بهبود یابد

وی تصریح کرد: ورزش تکواندو در بخش بانوان از گذشته بهبود یافته و حائز پیشرفت بوده است، خانه تکواندو نیز به عنوان محل ورزشی تکواندوکاران استان بوده اما می‌تواند بهتر از وضعیت کنونی باشد، البته این مکان در حال پیشرفت است اما روند کندی را پشت سر می‌گذارد، در هر صورت ورزشکاران با وجود این اتفاقات به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

قهرمان جهانی تکواندو خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ورزشکاران تکواندو در کشور، تداخل مسابقات و تمرینات سخت با امتحانات است که هیئت استان برای رسیدگی به این امر وظیفه‌ای ندارد و نمی‌تواند وضعیت را بهبود یابد، بسیاری از ورزشکاران به دلیل اعزام به مسابقات همراه با برگزاری امتحانات، در رقابت‌ها شرکت نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.