قدس انلاین : رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد گفت: در ماه رمضان دو کار عمده صورت می‌گیرد. یکی از این کارها اعزام مبلغ برای مردم است. بیش از 300 نفر تاکنون اعزام شده‌اند که در نیمه دوم رمضان خصوصا شب‌های قدر رشد پیدا می‌کنند.

در ماه رمضان تاکنون 300 مبلغ برای مردم اعزام شده است
 حجت‌الاسلام علی بخشی امروز 30 اردیبهشت ماه در شورای اداری شهرستان مشهد در فرمانداری مشهد، اظهار کرد: در ماه رمضان دو کار عمده صورت می‌‌گیرد. نخستین کار اعزام مبلغ برای مردم است.  بیش از 300 نفر تاکنون اعزام شده‌اند که در نیمه دوم رمضان خصوصا شب‌های قدر رشد پیدا می‌کنند.
وی افزود: این آمار غیر از ائمه مساجد است که در طول سال برنامه‌هایی دارند و غیر از 280 روحانی است که به طور دائم در طول سال و در مناطق محروم شهر مشهد و شهرستان مشهد حضور دارند. ما  به بخشداران وائمه جمعه شهرستان مشهد نامه فرستادیم که آمادگی داریم به مکان‌هایی که روحانی ندارند، اعزام کنیم.
بخشی گفت: در عرصه قرآن در سطوح مختلف برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد. در مشهد بیش از 900 جلسه ثابت قرائت قرآن به صورت هفتگی در منازل و یا حسینیه‌ها برگزار می‌شود. 700 مورد در ماه رمضان هر شب قرائت قرآن دارند. در ماه رمضان محافل انس برای ترویج قران کریم در مساجد و محل‌هایی که مردم تجمع دارند مثل فضاهای سبز و پارک‌ها با کمک نهادها طراحی می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد خاطرنشان کرد:  در زمینه تدبیر و تفسیر قرآن کریم از 6 سال پیش اداره کل تبلیغات سوره‌ای را انتخاب می‌کند و متناسب با فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین‌المللی و داخلی پژوهشی صورت گرفته و کتابی چاپ می‌شود. برای امسال سوره فتح با توجه به قرارداد برجام بین ما و کشورهای غربی درنظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: حضرت آیت‌الله علم الهدی جلسه قرآنی در مهدیه مشهد برگزار می‌کنند.  12 پایگاه تخصصی غیر از جلسه قرآن آیت‌الله علم‌الهدی و 542 پایگاه تفسیر تبلیغی یعنی تدبر نیز برگزار می‌شود. نمایشگاه قرآن نیز برای اولین سال به همت اداره ارشاد و شهرداری مشهد در عرصه میدان شهدا و ساختمان‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.