قدس آنلاین:رییس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ساخت محفظه‌های کوره واکنش برای نخستین بار در کشور و با همت متخصصان داخلی در این مجتمع گازی خبر داد.

ساخت محفظه کوره واکنش گوگرد در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد


نادر نوربخش گفت : کوره واکنش مهمترین تجهیز واحد گوگردسازی در پالایشگاه‌ها است که برای نخستین بار در مناطق گازی کشور محفظه‌های (یک سوم، دو سوم) آن به دلیل خوردگی قطعات فلزی و تیوب‌های گاز اسیدی ورودی کوره و کاهش ضخامت مجموعه تیوب‌ها و اتصالات داخلی کوره ساخت و تعویض شد.

وی با اشاره به اینکه خوردگی قطعات، کاهش راندمان واحد گوگردسازی را در پی داشته است ادامه داد: پس از بررسی و مطالعات فنی مربوطه و بومی سازی دانش فنی ساخت قطعات در منطقه ساخت محفظه‌های کوره واکنش واحد بازیافت گوگرد با همت و تلاش متخصصان داخلی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد صورت گرفت.

رییس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه در حین ساخت محفظه‌های کوره واکنش، تغییراتی در جهت محافظت از تیوب‌های گاز اسیدی ورودی کوره به جهت بهبود عملکرد انجام گرفت گفت: فرآیند آماده سازی این تجهیز در مدت زمان هشت ماه کاری و در زمان سرویس بودن واحد انجام و نصب آن به مدت یکماه در زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه صورت گرفت.

نوربخش افزود: تعویض این تجهیز علاوه بر بالابردن قابلیت اطمینان و راندمان واحد بازیافت گوگرد، از توقف‌های ناخواسته نیز جلوگیری می‌کند.

وی در پایان سود ریالی ساخت این تجهیز را شش میلیارد ریال عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.