قدس آنلاین: معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان روزانه ۱۵ جلسه سخنرانی محور در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که این تعداد غیر از برنامه‌های پرسمان و حلقه معرفت و نشست‌های علمی است.

برگزاری روزانه ۱۵ جلسه سخنرانی با محوریت سبک زندگی اهل بیت در حرم امام رضا(ع)

حجت الاسلام سید جلال حسینی با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین وظایف معاونت تبلیغات اسلامی غنی سازی اوقات فراغت زائران است، این معاونت سعی کرده در ماه مبارک رمضان برای اوقات فراغت زائران برنامه‌های متعددی را تدارک ببیند که یک بخش اعظم آن همین برنامه‌های سخنرانی است.

وی ادامه داد: ویژه ماه مبارک رمضان امسال روزانه بیش از ۱۵ جلسه سخنرانی در حرم رضوی تشکیل می‌شود، در رواق امام خمینی(ره) روزانه ۵ برنامه، در مسجد گوهرشاد روزانه ۳ برنامه و در رواق‌های دارالحجه، غدیر، صحن انقلاب، صحن هدایت و صحن رضوان روزانه یک برنامه محوری برگزار می‌شود.
به گزارش آستان نیوز، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه افزون بر ۱۵ جلسه سخنرانی محور در حرم رضوی برنامه معارفی دیگر نیز تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در مراسم‌ سخنرانی ویژه ایام ماه رمضان سعی داشتیم که همه برنامه‌ها با یک موضوع خاص نباشد تا مخاطبان مجبور به حضور در یک برنامه نباشند، بلکه همزمان با مراسم محوری در دیگر رواق‌ها و صحن‌ها برنامه‌ای دیگر برگزار می‌کنیم، مثل حلقه معرفت، پرسمان دینی، محفل قرآنی، نشست تخصصی، غرفه های سوالات تخصصی اعتقادی، مشاوره با رویکرد دینی و ...
وی ادامه داد: برای توجه و بهره‌مندی بیشتر زائران از برنامه‌های محوری حرم مطهر رضوی، صوت و تصویر برنامه‌های در عموم صحن‌ها پخش می‌شود. اکنون بیش از ۱۲ نمایشگر پهن پیکر در حرم مطهر رضوی فعال است که در شب‌های قدر این تعداد افزایش خواهد یافت.
حسینی گفت: حجج اسلام والمسلمین رئیسی، ماندگاری، قرائتی، کازرونی و فرازی نیا از سخنرانان حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان هستند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های گسترده قرآنی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: فعالیت قرآنی در حرم مطهر رضوی معنای ویژه‌ای دارد که متمایز با جاهای دیگر است، در حرم رضوی کار قرآنی پیوند دهنده عترت و قرآن است، اکنون معاونت تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان با برنامه گسترده خود اعم از صوت و لحن، آموزش، تفسیر، تدبر، نشست قرآنی، تربیت مربی، حفظ، مهدهای قرآنی و محافل بزرگ قرآنی، تجلی فعالیت فرهنگی در راستای پیوند قرآن و عترت را به نمایش گذاشته و می‌تواند برای امت مسلمان الگوی مناسبی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.