رشت- مدیر عامل پسماند شهرداری رشت گفت:برای مشارکت بیشتر مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا اقلام تشویقی در ۱۳ کانکس فعال سطح شهر رشت قرار داده شده است.

اهداء اقلام تشویقی به شهروندان رشت در طرح تفکیک زباله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ،علیرضا حاجی پور با اشاره به وضعیت آسفالت دسترسی جاده سراوان اظهار کرد:پیمانکار این پروژه سازمان عمران شهرداری رشت است و تردد بیش از اندازه خودروهای حمل زباله موجب طولانی شدن آسفالت این مسیر شده و پیش بینی می‌شود این اقدام تا دو ماه آینده به طول بیانجامد .

وی با بیان اینکه آسفالت این مسیر با نظارت دانشگاه گیلان و زیر سازیهای مناسب در حال انجام است،گفت:حدود دو ماهی است که انجام آسفالت جاده دسترسی به سایت سراوان آغاز شده است و با هماهنگیهای انجام شده با شرکت برق مقدمات برق دار شدن آن مسیر در حال انجام است.

حاجی پور همچنین به مشکلی که در سایت زباله سراوان با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت:برای پوشاندن سطح زباله‌ها و کاهش آلودگی های ناشی از زباله نیازمند شن و ماسه هستیم.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز برداشت شن و ماسه برای شهرداری رشت اظهار کرد:با توجه به فصل تخم ریزی ماهیان برداشت شن و ماسه از رودخانه ها هرساله تا ۱۵ اردیبهشت ممنوع است اما متاسفانه پس از ۱۵ اردیبهشت نیز این روند تداوم داشته است و سبب بروز مشکلاتی برای ما شده است .

حاجی پور افزود:در سمت توتکابن یک معدن به شهرداری رشت بابت برداشت شن معرفی کرده‌اند که غیر قابل استفاده است.

وی به خرید ماشین آلات مورد نیاز سازمان پسماند اشاره کرد و گفت:خرید دستگاه زباله کوب از کشور آلمان انجام شده و همچنین تعداد ۴ کامیون،یک دستگاه زباله کوب،بیل مکانیکی،لودر،یک دستگاه سمپاش ۸۰۰ لیتری سه مخزنه،سمپاش موتوری ۱۰۰ لیتری برای رفع نیاز سازمان انجام شده است .

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت ایجاد پوشش گیاهی در اطراف محل دفن زباله در سراوان را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و بیان کرد:برای خروج گاز متان ناشی از انباشت زباله در سراوان ۲۴ حلقه چاه ایجاد شده است.

حاجی پور به جمع آوری زباله های خشک در محلات رشت اشاره کرد و گفت:این مهم به پیمانکاران زباله تر واگذار شده و پس از این اقدام آمار روزانه جمع آوری زباله خشک افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:به منظور تشویق شهروندان به مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدا اقلام تشویقی در ۱۳ کانکس فعال سطح شهر قرار داده شده و در حال حاضر در خیابان امین ضرب،گلباغ نماز،حمیدیان،حافظ آباد،مسکن مهر،رودبارتان و غیره کانکس جمع آوری زباله خشک جانمایی شده و قرار است در یک قسمت آن تحویل زباله و در بخش دیگر آن به ارائه آموزش برای کودکان بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.