قدس آنلاین/ صبا کریمی: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: ایجاد امکانات آموزشی و حمایت از گروه‌های تئاتری و در نتیجه تربیت هنرمندان متعهد و معرفی آنها به جامعه هنری از الویت‌های همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است.

آموزش، حمایت و تربیت هنرمندان متعهد الویت «تئاتر مسجد» است

به گزارش قدس آنلاین، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به این که مراحل بازبینی «سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» اظهار کرد: این روزها مشغول بازبینی آثار هستیم که تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید. بازبینی آثار توسط جهانبخش سلطانی، کاوه مهدوی و سیدعلی موسویان به عنوان هیئت بازبینی انجام می‌شود که نتایج این بازبینی به‌ زودی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نزدیک به 100 اثر برای بازبینی انتخاب شدند که در نهایت 20 اثر از این تعداد به مرحله نهایی و اجرا می‌رسند که در تیرماه و دهه کرامت طی مراسمی تجلیل خواهند شد.

زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا از گروه‌های ادوار گذشته در این دوره نیز حضور دارند و اینکه کسانی که در دوره‌های قبلی برگزیده شدند آیا مورد حمایت قرار می‌گیرند یا خیر، تاکید کرد: اتفاقا از گروه‌های سال‌های پیشین در این دوره هم با کارهای خوب حضور دارند و ما همیشه پیگیر آنها بودیم. بد نیست اشاره کنم یکی از مهم‌ترین اهدافی که در این جریان تئاتری در نظر گرفته شده این است که این بچه‌ها را تحت حمایت خودمان درآوریم و کارهای آنها را همیشه رصد کنیم و مراحل پیشرفت را بررسی کنیم. در واقع هدف ما تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متعهد است که در یک بازه زمانی درازمدت به نیروهای متخصص و متعهدی برای جریان تئاتر کشور تبدیل شوند. ا

وی خاطرنشان کرد: آموزش از دیگر برنامه‌های اصلی تئاتر بچه‌های مسجد است. پرداختن به آموزش مرحله به مرحله متفاوت است و در کنار آن تولید و اجرای مداوم این گروه‌ها توسط جریان تئاتر بچه‌های مسجد دنبال خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یادآور شد: سیاست ما این است که با آموزش و حمایت از این افراد آنها را وارد دنیای جدیدی کنیم و در کنار ما به رشد خود ادامه دهند و روز به روز با دانش بیشتر به جامعه حرفه ای بپیوندند. همچنین این نیاز حس می شود که هنرمندانی برای جبهه فرهنگی انقلاب تربیت شوند و با کارهای خود در جامعه آگاهی ایجاد کنند. آگاهی‌بخشی بحث اصلی و کار اصلی هنر به ویژه هنر نمایش است و این هنر با اندیشه و احساس مردم ارتباط دارد.

«سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» به منظور تداوم اهداف و برنامه‌های خود جهت توسعه هنر مردمی نمایش، متمرکز کردن فعالیت‌های گروه‌های تئاتر مساجد سراسر کشور، ایجاد شور و شوق و رقابت سالم بین گروه‌های نمایشی مساجد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.