علی اکبر کریمی گفت: نمایندگان طرح کننده سؤال از رئیس جمهور که در نشست امروز معاونان رئیس جمهور با کمیسیون اقتصادی حضور داشتند، از توضیحات نمایندگان آقای روحانی قانع نشدند. بدین ترتیب، قرار شد گزارش نشست امروز به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود و در صورتی که تا یک هفته، یک چهارم از نمایندگان امضا کننده سؤال همچنان بر سؤال خود از رئیس جمهور اصرار کنند و از آن منصرف نشوند این سؤال توسط ریاست مجلس شورای اسلامی در صحن اعلام وصول خواهد شد.

نمایندگان قانع نشدند/ روند طرح سؤال از رئیس جمهور ادامه می‌یابد

قدس آنلاین / مینا افرازه: علی اکبر کریمی در گفت و گو با «قدس آنلاین» درباره جزئیات نشست مشترک امروز نمایندگان دولت و مجلس با موضوع سؤال از رئیس جمهور، اظهار داشت: نشست سؤال از رئیس جمهور امروز ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. ۱۰۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سوال از رئیس جمهور را درباره وضعیت عملکرد بانک مرکزی و دولت در زمینه ساماندهی مؤسسات بانکی و اعتباری غیر مجاز و وضعیت سپرده‌های مردم را در این مؤسسات طرح کرده بودند که در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اراک و کمیجان در ادامه گفت: در نشست امروز، آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور حضور پیدا کردند، در حالیکه این نشست باید معاونان اقتصادی یا تیم اقتصادی رئیس جمهور حضور می‌یافتند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: موضوعات و مسائل مختلفی در این جلسه طرح شد و با توجه به اینکه تعدادی از نمایندگان طراح سؤال از رئیس جمهور در جلسه حضور داشتند، از توضیحات نماینده‌های آقای روحانی قانع نشدند. بدین ترتیب، قرار شد گزارش نشست امروز به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود و در صورتی که تا یک هفته یک چهارم از نمایندگان امضا کننده سوال همچنان بر سوال خود از رئیس جمهور اصرار کنند و از آن منصرف نشوند این سوال توسط ریاست مجلس شورای اسلامی در صحن اعلام وصول خواهد شد.

کریمی همچنین تصریح کرد: همچنین اعلام وصول سؤال در صحن نیز کتباً به رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد و ایشان تا یک ماه فرصت دارند تا در مجلس حضور پیدا کنند و پاسخ لازم را در خصوص این سؤال ارائه دهند.

وی بیان کرد: محور اصلی نشست امروز، سؤال از رئیس جمهور درباره عملکرد دولت در زمینه ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و نحوه باز پرداخت سپرده‌های مردم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.