قدس آنلاین/ نازلی مروت: نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اصل ۴۴ باید به خصوصی سازی اهمیت داده شود، گفت: بخشی از وظایف حاکمیت، متولی ندارد، بخش خصوصی با حداقل بودجه عهده دار انجام وظایف دولت شده است. حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد در پاسخ به پرسش «قدس‌آنلاین» اظهارکرد: حذف بودجه‌های این سازمان‌ها و مجموعه‌های مردمی خیانت به مردم در عرصه فرهنگ است.

درباره بودجه جدول ۱۷ به مردم دروغ گفته شد/ ۸۰درصد دانش آموزان نمی‌توانند قرآن بخوانند

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به ضرورت فعالیت نهادهای فرهنگی در خارج کشور اظهار کرد:  هندوستان یکی از مقصدهایی است که نیازمند حضور اساتید آموزش زبان فارسی است اما به دلیل حذف بودجه مجموعه‌های فرهنگی این فرصت از دست رفته است. وی حذف جدول ۱۷ از لایحه بودجه کشور را نتیجه حرف‌های پوپولیستی دانست و گفت: حذف جدول ۱۷ ظلم بزرگ به فرهنگ بود.

پژمان فر با تأکید براینکه درباره بودجه مجموعه‌های جدول ۱۷ به مردم دروغ گفته شد، افزود: اگر رقم واقعی بودجه‌ای که در اختیار مؤسسات فرهنگی قرار گرفته می‌شد و عملکرد مجموعه‌های فرهنگی صادقه به مردم گفته می‌شد، کسی راضی به حذف این جدول نمی‌شد.

آمار بالایی از دانش آموزان نمی‌توانند قرآن بخوانند

نماینده مردم مشهد با اشاره به فعالیت های  فراکسیون قرآن و عترت مجلس در توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ساختار جدیدی برای ایجاد ارتباط بدنه مجلس با بدنه تشکلات قرآنی صورت گرفته و در همین راستا در هر استان یک نفر را به عنوان رابط استانی جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی معرفی کرده‌ایم.

پژمان‌فر با اشاره به برنامه‌های آتی فراکسیون قرآن و عترت مجلس تصریح کرد: شورای نظارت بر فعالیت‌های قرآنی با هدف فعال کردن تشکلات مردمی در عرصه فعالیت‌های قرآنی و نهادهای رسمی قرآنی کشور احیا شده‌اند.

وی ایجاد انس با قرآن بین همه مردم را یکی از دیگر از برنامه‌های فراکسیون قرآن و عترت مجلس عنوان کرد و افزود: برای   ارتقای روخوانی و روان‌خوانی قرآن در آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت کار، و برخی نهادهای دیگر اقدامات و تفاهمنامه‌های متعددی امضا شده است. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بین ۶۵ تا ۸۰ درصد دانش‌آموزان مقطع تحصیلی توانایی روخوانی و روان‌خوانی قرآن را ندارند، اظهار کرد: با برنامه منسجمی که با وزارت آموزش و پرورش تدارک دیدیم پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی امسال ۵۰ درصد دانش‌آموزان توانایی روخوانی و روانخوانی قرآن را کسب کنند. وی افزود: برای تقویت این امر بناست گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن در پایان مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان صادر شود. حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه در حوزه توسعه فعالیت قرآنی جلساتی با معاون رئیس جمهور در امور اداری و استخدامی کشور برگزار کردیم؛ افزود: طی تفاهمی که با این معاونت منعقد کردیم بناست برای کارمندان آموزش ضمن خدمت در راستای تشویق به امر روخوانی و روان‌خوانی قرآن در نظرگرفته شود.

دولت بودجه فعالیت های قرآنی سال ۹۶ را نپرداخت

نماینده مردم مشهد با اشاره به بودجه فراکسیون قرآن و عترت مجلس جهت توسعه فعالیت های قرآنی گفت: سال ۹۶ از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوبه فراکسیون قرآن هیچ ریالی پرداخت نشد. حجت الاسلام پژمان فر افزود: در سال ۹۷ این بودجه به ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت که تاکنون ده میلیارد تومان آن به صندوق توسعه فعالیت‌های قرآنی واریز شده است.

وی با اشاره به چشم انداز ده ساله فعالیت‌های قرآنی کشور تأکید کرد: رهبرمعظم انقلاب تربیت ده میلیون حافظ قرآن را توصیه کردند که برای اجرایی کردن آن سالانه ۱۰۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز است اما با وجود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، بودجه کافی در اختیار نهادهای قرآنی قرار نگرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.