قدس انلاین : در حال حاضر به گفته برخی کاراته‌کاران، تامین هزینه حضور در مسابقات معضل اصلی کاراته‌کاران خراسان‌رضوی است.

تامین هزینه حضور در مسابقات معضل اصلی کاراته‌کاران خراسان‌رضوی است‌

 کاراته یک هنر رزمی جا افتاده و شناخته‌شده است که میان جوانان رواج دارد، بسیاری از علاقه مندان با این رشته ورزشی آشنا هستند و با علاقه به آن می‌پردازند، در این ورزش از تمامی رده‌های سنی اعم از نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و نظایر آن استقبال شده و تمامی افراد می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند.

نکته حائز اهمیت این است که با وجود جذابیت این ورزش و تعداد متقاضیان بسیار آن، ورزشکاران با برخی از مشکلات برخورد می‌کنند که سبب خستگی و کاهش توان آنها برای جدیت بیشتر در مسابقات و رقابت‌ها می‌شود، در واقع بروز این مشکلات از قدرت آنها می‌کاهد و افکار آنها را مختل می‌سازد.

باید منبع این مشکلات را یافت و برای ریشه‌کن کردن آن کوشید، مشکلات ورزشکاران کاراته در خراسان رضوی اعم از دغدغه‌های ناشی از منابع مالی، کمبود امکانات ورزشی، کمبود مربیان حرفه‌ای و ماهر و نظایر این موارد رفع شدنی است و در صورت برطرف شدن آن ورزشکاران بیش از وضعیت کنونی پیشرفت می‌کنند.

هزینه‌های اعزام بالا است

حیدر براتی؛ قهرمان جهانی کاراته در این باره اظهار داشت: مشکلات مالی از مهمترین دغدغه‌های یک ورزشکار است که می‌تواند امور وی را با کندی پیش برد، به عنوان مثال، ماه آتی قرار بر اعزامم به قزاقستان برای مسابقات جهانی است اما هزینه‌های مربوطه بسیار بالا بوده و از عهده آن بر نمی‌آیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های اعزام به این مسابقات به 50 میلیون ریال می‌رسد که تاکنون نیمی از آن را فراهم ساختم و برای باقیمانده آن نمی‌توانم کاری کنم، در صورت عدم پرداخت هزینه‌های مربوطه، قادر به شرکت در این مسابقات نیستم، به علاوه این مبلغ را نیز برای لغو آن باید پرداخت کنم.

قهرمان جهانی کاراته با اشاره به الزام حمایت از ورزشکاران، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت توسط اسپانسرها و یا ارگان‌های مختلف هیچ مشکلاتی از این قبیل رخ نمی‌دهد و می‌توان به مدال‌آوری بیشتر امید داشت، همچنین باید به امکانات کاراته خراسان رضوی رسیدگی کرد و شرایط بهتری را فراهم ساخت.

براتی تصریح کرد: البته در این راه مربی‌ام بسیار کمک کرد و نه تنها شهریه‌ای اخذ نکرد، بلکه در بسیاری از مواقع برای حضورم در برخی از مسابقات تلاش و کمک کرد، اما باید به امکانات خراسان رضوی توجه داشت؛ چرا که در این استان ورزشکاران مطلوبی پرورش داده شدند.

ضرورت ارتقاء فنی مربیان

منیژه جعفری؛ قهرمان آسیایی کاراته نیز در ارتباط با شرایط هیئت کاراته اظهار داشت: از کودکی به این ورزش علاقه داشتم و برای رسیدن به این جایگاه بسیار تلاش کردم، اما برخی از سدها اجازه صعود با سرعت بالا را نمی‌دهند، در واقع برخی از دغدغه‌ها از حضورم در مسابقات جهانی جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: عدم شناخت مربیان فعال میان مربیانی که از لحاظ فنی کارآمد نیستند، می‌تواند معضل بسیار بزرگی به شمار آید، در صورت فراگیری فنون کاراته توسط اشخاص عادی، نمی‌توان پیشرفت را در ورزشکاران شاهد بود، باید مربیان به‌روز باشند و فنون کارآمد را به ورزشکاران خود بیاموزند.

قهرمان آسیایی کاراته با اشاره به بهبود شرایط با حضور مربیان ماهر، بیان کرد: کمبود امکانات ورزشی نیز پیش از ساخت خانه کاراته نکته حائز اهمیت بود اما در حال حاضر رفع و یا ادامه این مشکل مشخص نیست، بیش از همه باید به موضوع ارتقاء مربیان استان توجه داشت تا بتوان از ورزشکاران کاراته استان نتیجه مطلوبی گرفت.

جعفری ادامه داد: همچنین باید تکلیف تیم‌های استان مشخص و اردوهای تدارکاتی و منسجمی برگزار شود، البته برخی از امور به دست رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی به بهترین نحو انجام شده است، به عنوان مثال از دوره انتصاب رئیس هیئت جدید، چندین دوره اعزام شکل گرفته است، اما برخی از موارد هنوز از گذشته باقیمانده و احتیاج به رسیدگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.