قدس انلاین : نخستین فراخوان جذب دانشجوی پسا دکترا داخل دانشگاه سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.

پذیرش دانشجوی پسادکترا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این فراخوان در ۱۹ فیلد تحقیقاتی و با حمایت مالی این معاونت منتشر شده است و داوطلبان واجد شرایط تا ۲۴ خرداد مهلت دارند با مراجعه به (http://v-research.mums.ac.ir ) نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: مدل سازی در حوزه سلامت، بیماری عروق کرونر، بررسی اثرات برخی گیاهان دارویی و فراورده های گیاهی بر روی مدل رت تیروتوکسیک، بررسی اثرات برخی مواد گیاهی و صمغ ها  بر روی حافظه در مدل کم کاری تیروئید و اختلال حافظه در رت دیابتی، بررسی اثرات پاره ای از گیاهان و فراورده های گیاهی بر دیابت در رت دیابتی شده با استرپتوزوسین، ارتباط الکتروکاردیوگرام و بیومارکرها، روانپزشکی،   پزشکی مولکولی،   تغذیه، بیوشیمی،   بیوتکنولوژی، علوم  تغذیه، بیوشیمی و رشته های هم زمینه، دیابت – سندرم متابولیک–  کانسر تیروئید، سلول درمانی و ایمونولوژی، پزشکی بازساختی و مهندسی بافت، طراحی و سنتز مهار کننده های آنزیم HTLV-۱ پروتئاز، تولید و ارزیابی بالینی پروتئین های ضد باکتریایی، ارزیابی خطر مواد سمی در مواد غذایی-سم شناسی سلولی مولکولی ترکیبات موثر بر روی قلب و عروق، Biomarkers/drug discovery in colorectal cancer (In vitro; In vivo; clinical studies)، سرطان، فیزیولوژی و فارماکولوِژی، گیاهان داروئی، التهاب، توکسیکولوژی، بیومکانیک قرنیه - ساخت  و پروتزهای قرنیه، شیمی دارویی(دارورسانی هدفمند)، متابولومیکس، از جمله فیلدهای تحقیقاتی این فراخوان محسوب می شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دوره پسادکتری دوره‌ای است موقت و معین (حداقل یک سال و حداکثر دو سال) که برای انجام فعالیت‌های پژوهشی به منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی و ضرورت‌ تحقیقات مستقل برای متقاضی گذراندن این دوره و در حوزه مرتبط با تخصص وی ایجاد می‌شود.
تفقدی خاطرنشان کرد: داشتن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) مورد قبول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری که بیش از یکسال از تاریخ اتمام تعهدات قانونی و یا سه سال از تاریخ اخذ مدرک Ph.D. نگذشته باشد و داشتن حداقل سه مقاله علمی نمایه شده ISI بعد از تاریخ شروع به تحصیل به عنوان دانشجوی Ph.D. و به عنوان نویسنده اول یا مسئول، برخورداری از صلاحیت‌های عمومی و عدم منع قانونی برای فعالیت به عنوان دانشجو و انتخاب یکی از اساتید واجد شرایط جدول اعلام نیاز از جمله شرایط داوطلبان به شمار می رود.