قدس انلاین: رئیس اداره جهاد کشاورزی خلیل آباد از آغاز برداشت برگ انگور از تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت برگ انگور از تاکستان های سبز خلیل آباد
مجید طاهرپور ، اظهار کرد: هرساله از ابتدای اردیبهشت‌ماه برگ‌های انگور چیده شده و بعد از سورت و بسته بندی به سایر استان‌ها به خصوص استان تهران ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه این برگ‌ها جهت تهیه دلمه که یک نوع غذای لذیذ و خوشمزه است و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی ارسال می‌گردد، گفت: در این راستا چندین مرکز جمع آوری دایر گردیده که همه روزه به میزان 30 تن برگ از شهرستان بارگیری می‌شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی خلیل آباد با اعلام اینکه این امر باعث ایجاد اشتغال در روستاها به مدت 40 روز و در هر روز 800 نفر گردیده است، بیان کرد: برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و برای سلامت قلب و بسیاری از دستگاه‌های بدن مفید است.
وی همچنین با اشاره به اینکه برگ انگور برای زکام و عفونت‌های روده، ضدعفونی کننده بسیار خوبی است، افزود: برای اینکار می توان چهار گرم برگ خشک انگور را در یک لیوان آب جوش دم کرده و دو تا سه فنجان در روز تناول کرد.
طاهرپور عنوان کرد: به دلیل کمبود صنایع تبدیلی و بسته بندی موجب شده بخشی از تولیدات باغی به ضایعات تبدیل شود در صورتی که گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم و اصلی این شهرستان برای توسعه اقتصاد کشاورزی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.