قدس انلاین : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جاری 30 درصد رشته های فاقد نیاز بازار و تقاضا از مجموع رشته های این دانشگاه حذف شدند.

30 درصد رشته های دانشگاه جامع در خراسان رضوی حذف شد

علی سلجوقی روز دوشنبه  افزود: این دانشگاه در هر پذیرش یک نیازسنجی کلی از طریق کمیته های متشکل از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان رضوی انجام می دهد و در کنار آن رشته هایی را که پذیرش در آن طی دو دوره متوالی کم بوده حذف می کند.

وی ادامه داد: سیاست اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی و ماموریت ذاتی آن تصویب رشته هایی است که متقاضی، مدرس، فضای آموزشی و امکانات مناسب داشته و متناسب با نیاز بازار کار یا نیاز دستگاههای اجرایی باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: در صورت نبود متقاضی یا نیاز در مورد یک رشته، آن مورد از بین رشته های دیگر دانشگاه جامع علمی کاربردی حذف می شود.
وی افزود: سال تحصیلی جاری بر اساس نیاز بازار و تقاضای جامعه محصل 10 درصد معادل 43 کدرشته جدید به رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اضافه شد و شمار کل کدرشته های این مرکز به 367 مورد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی رسید.
سلجوقی ادامه داد: 40 هزار دانشجو در 66 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که 30 درصد آنها غیرشاغل و بقیه شاغل می باشند.
وی گفت: از آنجا که دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجویان را از همان ابتدای ورود در محیطی عملی و کاری آموزش می دهد و مهارت آموزی را محور اصلی آموزشهای خود قرار داده است 70 درصد دانشجویان غیرشاغل این دانشگاه پس از دانش آموختگی جذب بازار کار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.