یزد- سیزدهمین همایش جشن گلریزان استان یزد با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد شامگاه دوشنبه با حضور مسئولان و خیران در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای برگزار شد.

سیزدهمین همایش جشن گلریزان استان یزد برگزارشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استانداریزد درابتدای این مراسم اظهارداشت: همراهی مردم و مسئولان در برخی از کارهای خیر و کارهای عام المنفعه و برگزاری چنین مراسم هایی که باعث آزادی زندانیان بی گناه می شود کاری بسیارارزشمند است.

 محمود زمانی قمی افزود: رسیدگی به وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد باهمکاری ستاد دیه استان وخیران در این ماه مبارک کار خیر بزرگی است که نمی توان برای آن حد واندازه ای مشخص کرد.

۱۶۴نفرزندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک هستند

رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم اظهارداشت: درحاضر دراستان بیش از ۱۶۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک های مردمی هستند و برای آزادی این افراد به ۲۴۰میلیارد ریال اعتبارنیاز داریم و فراهم شدن این میزان اعتبار به همت خیران بستگی دارد و امیدواریم خیران و مردم نوع دوست دراین راه یاری گرما باشند .

 حبیبی افزود: در سال گذشته ۱۵۶ زندانی جرائم غیرعمد با ۲۰۰میلیارد ریال هدایای  مردمی وخیری از ندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

تغییر نگرش نسبت به زندانیان جرائم غیرعمد مهمترین رسالت ستاد دیه است

نایب رئیس ستاد دیه استان نیزدر این مراسم اظهار داشت: ستاد دیه استان ازسال ۱۳۸۳شروع به فعالیت نموده وطی این مدت عملکرد مثبتی داشته و تغییرنگرش و رویکرد مردم نسبت به زندانیان جرائم غیرعمد که ناخواسته به دلیل مواردی چون مهریه، نفقه، حوادث کار، چک بی محل و تصادفات به زندان افتاده اند مهمترین رسالت ستاد دیه است.

رضا ذوالفعلی نژاد افزود: این ستاد ازسال تشکیل تاکنون یک هزارو ۲۴۱نفر زندانی جرائم غیرعمد را با مبلغ پرداختی ۸۳میلیارد تومان آزاده کرده است و با گذشت مبلغ ۴۵میلیارد تومان توسط شاکیان توانسته رضایت آنها راجلب کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۱۶۴نفر از زندانیان استان از زندانیان جرائم غیرعمدهستند که نیازمند کمک های خیرین هستند که ازاین تعداد ۸نفر مربوط به دیه نیازمند ۱۷میلیارد ریال اعتبار و بیش از۸۳نفر به دلیل نفقه و مهریه چشم انظار کمک های خیران هستند.

 در این مراسم که توسط ستاد دیه استان برگزار شد برنامه های متنوع فرهنگی  و هنری برگزارشد و خیران کمکهای خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت کردند.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.