شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: باید کدورت ها کنار گذاشته شود و همواره یک فضای صمیمی و وحدت انگیز در استان ایجاد شود و نباید اجازه دهیم مسائل حاشیه ای خدشه ای به وحدت بین اقوام استان ایجاد کند.

 اجازه ندهیم مسائل حاشیه ای خدشه ای به وحدت بین اقوام استان ایجاد کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز شهرکرد گفت: امروز یک جمع خوب برای یک امری که مرسوم است شکل گرفته و بزرگداشت شهرها برای شناسایی شهر شکل می گیرد تا نقاط قوت و ضعف شهر بیان شود و راه هایی برای ارتقاء و رشد شهر بوجود آید.

حجت الاسلام نکونام تاکید کرد:باید کدورت ها کنار گذاشته شود و همواره یک فضای صمیمی و وحدت انگیز در استان ایجاد شود و نباید اجازه دهیم مسائل حاشیه ای خدشه ای به وحدت بین اقوام استان ایجاد کند.

وی افزود: بزرگداشت شهرها دارای اهدافی است که اگر این اهداف مورد توجه قرار نگیرد و با برنامه ریزی انجام نشود یک حرکت بی خاصیت و ابتر است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در این بزرگداشت ها با نگاهی به گذشته،حال و آینده و تجزیه و تحلیل ها در معرض نگاه عمومی قرار میگیرد و باید مراقب باشیم که از افراط و تفریط، زیاده گویی و بالندگی های موهوم پرهیز شود تا به سلامت بتواند عبرت آیندگان باشد.

حجت الاسلام نکونام اظهار کرد: زیبایی های گذشتگان بالندگی آیندگان است اما نازیبایی های گذشتگان به خودشان مربوط است و ما پاسخگوی نازیبایی های فکری و عملکرد آنها نمی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: قلم منصف،بیان حق گو و نگاه واقع بین به نسل هم اصل خودش و نسل های آینده باعث می شود موضوعی به خطا به آیندگان القاء نشود.

وی افزود: گذشته باید مطابق اقتضائات و شرایط زمان خودش مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و نباید رفتار گذشتگان شاخص قرار گیرد و نسل فعلی به دلیل آن بازخواست شود

حجت الاسلام نکونام خاطر نشان کرد: دهکرد قدیم امروز به شهرکرد تبدیل شده است و یک استان حدود یک میلیون نفری به شهرکرد تعلق خاطر دارد پس در این شرایط وقتی بزرگداشت شهرکرد مطرح می شود باید آداب و رسوم و گویش هایی که به این شهر تعلق دارد به همگان معرفی شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید مرکز استانی در شأن یک مرکز استانی که در سطح ملی و جهانی مطرح است افزود: باید تلاش کنیم شهرکردی آباد، خدوم و برجسته بسازیم و تلاش معماری بر شهر حاکم شود که نماد استان چهارمحال و بختیاری باشد.

وی افزود:باید شهرکردی ساخته شود که مردان و زنان خلاق و مبتکر که از داشته های استان باشد به همگان نشان داده شود، شهرکردی مهیا شود که پرورش دهنده مردانی بزرگ همانند ۲۴۰۰ شهید استان، همانند آیت الله دهکردی باشد و همواره مردمی مقاوم و بیگانه ستیز در دامن خود پرورش دهد.

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: شهرکردی شکل دهیم که همانند گذشته و با بصیرت بیشتر مهد پرورش انقلابیون باشد و هیچگاه راه بر فتنه و فتنه گر نگشاید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دهکردی های بصیر و مؤمن و جامع نگر دیروز به خود می بالند که به شهرکرد امروز رسیده اند.

وی خاطر نشان کرد: باید دست به دست هم دهیم و استانی متعالی و رشید بیش از آنچه هست با مرکزیت شهرکرد بسازیم شهرکردی که امروز اقوام و فرهنگهای مختلف را در خود جای داده و وسعتی درخور تحسین پیدا کرده است.

حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: انتظار می رود مبلمان شهرکرد همواره مبلمان ثقلین یعنی قرآن و عترت باشد و از کوچه و خیابان و میدان همه و همه به رنگ قرآن و عترت مزین باشد.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: همواره باید پرچم دین گرائی در سراسر شهر مطرح باشد،معروف ها در همه جای شهر مشهود و منکر در انزوا قرار گیرد و اینها نه تنها ریا نیست بلکه عین دیانت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.