یزد- رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان از پیشرفت ۳۵ درصدی ساختمان «مرکز جامع توانبخشی اختلالات بلع و تغذیه » ویژه معلولان ذهنی در شهرستان اردکان خبر داد.

پیشرفت ۳۵ درصدی ساختمان مرکز جامع توانبخشی اختلالات بلع و تغذیه در اردکان

امیرولی عضدزاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: ارایه خدمات دندان‌پزشکی برای معلولان ذهنی یکی از سخت‌ترین اقدامات دندان‌پزشکی است که معمولا باید توسط تیمی از متخصصان و در حالت بیهوشی انجام شود ، وی آشنا نبودن و رغبت نداشتن دندانپزشکان به درمان بیماریهای دهان و دندان معلولان ذهنی ومحدودیت وجود مراکز ویژه اختلالات دهان و دندان معلولان ذهنی در استان و کشور را از بزرگترین مشکلات این گروه از معلولان بر شمرد.  

وی افزود : در چنین شرایطی متاسفانه این افراد به علت تعدد مشکلات جسمی طولانی بودن خدمات توانبخشی،‌ مصرف داروهای متعدد و غیره از بهداشت دهان و دندان خوبی برخوردار نبوده و زمانی برای دریافت خدمات دندان پزشکی مراجعه می‌کنند که مساله آنان حاد شده است. 

رئیس بهزیستی اردکان ایجاد مرکز تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی اردکان توسط خیران را گامی در راستای خدمت هر چه بیشتر به این قشر از معلولان دانست وگفت : این مرکز نخستین مرکز خصوصی و تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی در استان و شهرستان اردکان است که با همکاری خیّر بزرگوار دکتر عبدالرحیم داوری  در زمینی به مساحت هزار ۲۱۲متر مربع و با زیربنای هزار ۱۵۶ متر مربع در حال ساخت است و تا کنون  با پیگیری و جلب مشارکت خیرین پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است. 

وی خاطر نشان ساخت : بیش از ۵۰هزار نفر معلول در استان  و ۲هزار نفر معلول در شهرستان اردکان زندگی می کنند و مرکز تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی می تواندعلاوه بر این تعداد معلول درسطح شهرستان و استان و منطقه جنوب شرق  کشور را پوشش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.