اصفهان – مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: در استان اصفهان تنها ۳ درصد اهداکنندگان خون بانوان و ۹۷ درصد از اهداکنندگان را آقایان تشکیل می دهند که این آمار حاکی از نقش کمرنگ بانوان اصفهانی در انجام عمل خداپسندانه اهدای خون است.

۹۷ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان آقایان هستند

مجید زینلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهر و کشور ما خانم و ۵۰ درصد آقایان هستند و از آنجایی که بانوان در مشارکت های اجتماعی فعالانه حضور دارند، همیشه این انتظار بوده که نسبت اهداکنندگان نیز ۵۰-۵۰ باشد.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اهداءکنندگان خانم ۵۰ درصد از آمار را تشکیل می دهد و لازم است این فرهنگ در کشور ما نیز نهادینه شود و بانوان در این عرصه اجتماعی حضوری فعالانه داشته باشند.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به این باور اشتباه در بین بانوان که آنها به دلیل ضعیف بودن قادر به اهدای خون نیستند، گفت: واقعیت این است که شاید در بین بخشی از بانوان کم خونی وجود داشته باشد ولی آنچنان گسترده و وسیع نیست.

وی افزود: بانوان قبل از اهدای خون مورد معاینه پزشکی قرار می گیرند و چنانچه تاییدیه از پزشک صادر شود، اجازه اهدای خون خواهند داشت.

زینلی به همه بانوان اطمینان داد که اهدای خون هیچ گونه ضرری برای آنها نخواهد داشت و می توانند همانگونه که در سایر امور اجتماعی و عام المنفعه شرکت می کنند، اهدای خون را نیز به عنوان یک عمل خداپسندانه در نظر بگیرند و در این راستا مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اهدای خون باعث نجات جان هزاران نفر به خصوص بیماران تالاسمی و هموفیلی می شود، باید به این موضوع مهم توجه جدی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.