یزد- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی سال ۹۶ با پرداخت هفت میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان صدقه رشد سه‌درصدی را نسبت به سال ۹۵ رقم زدند.

شهروندان یزدی روزانه ۱۸ تومان صدقه می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، با اشاره به کسب رتبه چهارم استان یزد در سرانه پرداخت صدقه در سال گذشته گفت: نیکوکاران یزدی سال ۹۶ با پرداخت هفت میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان صدقه رشد سه‌درصدی را نسبت به سال ۹۵ رقم زدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه سرانه پرداخت صدقه روزانه هر شهروند یزدی به‌طور میانگین بیش از ۱۸ تومان است، افزود: سال گذشته ۸۷ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده برای جمع‌آوری صدقه در استان یزد محقق شده است.

مشعل چی با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقه در سال ۹۶ گفت: ۳۵ درصد از صدقه جمع‌آوری‌شده برای کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، ۱۷ درصد اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، ۱۰ درصد برای کمک به ازدواج نیازمندان، ۱۰ درصد برای ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، ۹ درصد برای پرداخت کمک موردی، ۹ درصد در خصوص تعامل با خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری، شش درصد برای کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان و چهار درصد نیز برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه شد.

وی بابیان اینکه ۱۶۶ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان یزد نصب و توزیع‌شده است، افزود: کمیته امداد رویکرد کاهش صندوق‌های صدقه و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای پرداخت صدقه و انفاق غیرحضوری را دنبال می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه صدقه حدود ۱۶ درصد از کمک‌های مردمی را شامل می‌شود، یادآور شد: نیکوکاران یزدی سال گذشته با مشارکت در طرح‌های مختلف مشارکتی کمیته امداد از جمله زکات، صدقه، اکرام ایتام و محسنین و طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

وی افزود: صدقه اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.