قدس آنلاین: مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان این نهاد برگزار شد.

 رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تکریم و معارفه شد

رضا سعیدی؛ رئیس سابق دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در آستان قدس رضوی توجه به مقام علم و دانش همواره از اهمیت برخوردار بوده است، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه در دوران مسئولیت خود پرداخت.

وی گفت: دانشگاه امام رضا(ع) بر طبق سیاست‌های کلانی که از سوی تولیت آستان قدس رضوی مشخص شده گام‌های مثبتی برداشته است. در این دانشگاه بحث حمایت از محرومان و مستضعفان که در یکی از بندهای منشور هفت‌گانه رهبری به آن تاکید شده است، با قوت پیگیری شد و به توفیقاتی در این زمینه دست یافتیم.
به گزارش آستان نیوز، وی حمایت از نخبگان را از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) سال گذشته در راستای منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از نخبگان و دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بخشی از ظرفیت پذیرش خود در مقطع کارشناسی ارشد را به صورت رایگان پذیرش کرده است.
سعیدی با اشاره به اینکه این دانشگاه به سوی تحصیلات تکمیلی و گسترش رشته‌های پر مخاطب در حرکت است، ادامه داد: در حوزه پژوهش تاکید ما بر مسئله محوری و حل مسئله و مشکلات آستان قدس رضوی است که دانشگاه و دانشجویان باید به آن ورود پیدا کنند. دانشگاه امام رضا(ع) در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.
وی افزود: در حوزه فرهنگی به دو رویکرد عمومی و تخصصی روبه رو هستیم. در رویکرد عمومی جریانات بسیار خوبی اتفاق افتاد. تشکیل کارگروه‌های فرهنگی یکی از اقدامات این دانشگاه در این راستاست.
سعیدی وحدت حوزه و دانشگاه را از اقدامات مثبت دیگری برشمرد که توسط این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است و اظهار کرد: در حوزه بین‌الملل ما موفق به رشد ۳۰ درصدی جذب دانشجویان بین‌الملل شدیم و توانستیم از ۶ کشور جهان جذب دانشجو داشته باشیم. ۴۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که این مهم در بین دانشگاه‌های غیر انتفاعی یک افتخار بزرگ است.
گفتنی است؛ در این مراسم مرتضی رجوعی به عنوان رئیس جدید دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) معرفی شد و از زحمات رضا سعیدی؛ رئیس سابق این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.