محمد جواد ابطحی اظهار داشت: در حال حاضر که تحریم‌ها از سوی غربی‌ها تشدید می‌شود، پیوستن ایران به تامین مالی مبارزه با تروریسم نه تنها منفعتی برای کشورمان ندارد بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای تداوم تحمیل خواسته‌های نامشروع آنها باشد. الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی مبارزه با تروریسم در واقع همانند در باغ سبزی است که به روی غربی‌ها می‌گشاییم.

مغایرت کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم با اصول قانون اساسی / دولت ساده اندیشی می‌کند

قدس آنلاین / مینا افرازه: محمد جواد ابطحی در مصاحبه با قدس آنلاین درباره جلسه علنی امروز مجلس در رابطه با الحاق به لایحه تامین مالی مبارزه با تروریسم، گفت: بنده در جلسه علنی امروز مجلس می‌خواستم نسبت به ترجمه کنوانسیون تامین مالی مبارزه با تروریسم تذکر بدهم که به اصل محتوای این کنوانسیون توجه شود تا این کنوانسیون نیز شرایطی مانند پالرمو پیدا نکنند، اما جالب اینجاست که اجازه صحبت به من داده نشد.

 نماینده مردم خمینی شهر در ادامه تصریح کرد: کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم با اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد. الحاق به این کنوانسیون در راستای همان تعهدی است که آقای طیب نیا در مرداد ۹۵ به کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) داده که بر اساس آن چند لایحه را در داخل کشور به تصویب برسانند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین اظهار داشت: در حال حاضر که تحریم‌ها از سوی غربی‌ها تشدید می‌شود، پیوستن ایران به لوایح چند گانه نه تنها منفعتی برای کشورمان ندارد بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای تداوم تحمیل خواسته‌های نامشروع آنها باشد. الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی مبارزه با تروریسم در واقع همانند در باغ سبزی است که به روی غربی‌ها می‌گشاییم.

ابطحی بیان کرد: اینکه مسئولان دولتی فکر می‌کنند با پیوستن کشورمان به این گونه کنوانسیون‌ها می‌توان مشکل مبادلات بانکی ایران را با دیگر بانک های بزرگ حل کنیم اشتباه است. آنها اگر تمایل به همکاری با بانک‌های کشورمان داشتند، می‌توانستند طبق برجام این کار را انجام دهند اما این کار را نکردند. دولتمردان در قبال برجام و همچنین الحاق به کنوانسیون تامین مالی مبارزه با تروریسم با ساده اندیشی پیش می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.