قدس انلاین : سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی از برگزاری سه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در کشورهای هدف با محوریت استان خبر داد.

برگزاری سه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی با محوریت خراسان رضوی
 به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در این زمینه اظهار کرد: نخستین نمایشگاه در تاشکند پایتخت ازبکستان مرداد ماه برگزار و نمایشگاهی هم در شهریور ماه در شهر دوشنبه تاجیکستان برپا خواهیم کرد.
 وی با بیان اینکه سومین نمایشگاه هم در شهر قازان تاتارستان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: کشورهای هدف محل برپایی این سه نمایشگاه به صورت هدفمند انتخاب شده از این رو که ازبکستان با 30 میلیون جمعیت به عنوان بازار قدیمی که اخیرا دوباره سطح همکاری‌ها بین دو کشور در حال افزایش و مورد توجه است.
 سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای ورود جدی به این بازار و توسعه مناسبات برنامه‌ریزی شده و ظرفیت‌های خوبی که در حوزه مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات خط تولید، داروهای دامی و انسانی و بخش‌های دیگر در این کشور وجود دارد.
رسولیان در ادامه با بیان اینکه تاجیکستان نیز جزو بازارهای مهم خراسان رضوی است، گفت: این حضور و مناسبات باید تداوم یابد و تقویت شود و با توجه به اینکه طی دو سال گذشته نمایشگاهی در این کشور نداشتیم، امسال بر اساس درخواست رئیس اتاق بازرگانی این کشور نمایشگاه خوبی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران را با محوریت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این کشور برگزار کنیم.
 وی افزود : تاتارستان نیز یکی از بازارهای مهم استان به عنوان مرکز روابط ایران با روسیه است که در سال گذشته نخستین نمایشگاه را در این جمهوری برپا کردیم و بر اساس تفاهمی که صورت گرفته امسال هم این نمایشگاه برگزار می‌شود.
سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در عین آنکه با تفاهم‌نامه ایران با اوراسیا این منطقه بازار جدیدی تلقی شده و زمینه ای برای حضور موثر ماست.
رسولیان با بیان اینکه مجری این رویدادها، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد با مجوز سازمان توسعه تجارت و محوریت خراسان رضوی است، عنوان کرد: تسهیلاتی برای حضور واحدها و تشکل‌های خصوصی در این نمایشگاه از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و نیز سازمان توسعه تجارت تعیین شده است.
 وی گفت : در عین حال برای تشکل‌های بخش خصوصی نیزبرای شرکت در این نمایشگاه‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تلاش بر آن است همزمان با نمایشگاه، با برگزاری سمینارها و همایش‌های تجاری زمینه بهتری برای برقراری تعاملات و ارتباطات بین بخش‌های خصوصی فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.