قدس انلاین : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: هدف نخست از برگزاری هفته های فرهنگی، نه برپایی صرف یک برنامه بلکه جریان سازی فرهنگی و نمادسازی است.

هفته های فرهنگی خراسان رضوی باید جریان ساز باشد

سیدجواد حسینی، سه شنبه در نشست شورای سیاستگذاری هفته های فرهنگی خراسان رضوی افزود: در نخستین هفته فرهنگی امسال که 20 تا 25 اردیبهشت در شهرستان بینالود برگزار شد هیچ جریان سازی فرهنگی ای صورت نگرفت.

وی با انتقاد از ضعف تبلیغات محیطی و رسانه ای در معرفی هفته فرهنگی شهرستان بینالود گفت: در صدا و سیمای استان نشان خاصی از برگزاری این هفته فرهنگی دیده نشد در حالی که قرار بود به هنگام برگزاری هفته فرهنگی هر شهرستان، تمامی استان خراسان رضوی سرشار از فرهنگ آن شهرستان شده و صدا و سیمای استان توانمندی ها و ظرفیتهای آن شهرستان را با ساخت برنامه های هنری به نمایش بگذارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: به خاطر وجود چنین ضعفهایی بعد از ماه مبارک رمضان دوباره افتتاحیه ای برای هفته های فرهنگی برگزار خواهد شد که حداقل 90 درصد اعضای شورای اداری استان و همه فرمانداران باید در آن شرکت کنند.
حسینی افزود: اشتباه راهبردی ما آن بود که تنها خواستیم این هفته ها را زودتر آغاز کنیم چون نگران بودیم که افتادن آن به بعد از ماه رمضان، اصل ماجرا را منتفی سازد لذا پذیرفتیم که هفته های فرهنگی زود آغاز شود اما کیفیت کمتری داشته باشد.
وی تاکید کرد: در هفته های فرهنگی شهرستانی اگر هنری به نمایش درمی آید باید هنر و یا هنرمندی که آن را اجرا می کند متعلق به همان شهرستان باشد و نباید در اجرای برنامه هفته فرهنگی یک شهرستان از توانایی دیگر شهرستان ها بهره گرفت.
حسینی افزود: به عبارتی اصرار داریم که نشاط و شادابی باید با ظرفیتهای هنری و هنرمندان محلی خود شهرستانها اتفاق بیفتد و نمادها و المانهای فرهنگی و میراثی هر شهر برجسته و نمایان شود.
وی در خصوص انتخاب مجموعه پدیده شاندیز برای برگزاری هفته های فرهنگی نیز گفت: به جز ییلاقی بودن منطقه شاندیز، پروژه پدیده طرح عظیمی بود که به علت کم تدبیری ها دچار مشکل شده بود و با تلاش های پیگیرانه مدیریت ارشد استان در سطوح عالی کشور به نتیجه رسیده و در مسیر حل مساله قرار گرفت.
حسینی افزود: از این نظر تصمیم بر آن شد تا برای رونق بخشی به پروژه پدیده شاندیز و کمک به معرفی این مجموعه، برنامه هفته های فرهنگی شهرستان ها در این مکان برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.