همه چیز از پنج سال پیش و از انتشار خبر سرو غذای ۱۶۸ هزار تومانی در رستوران گردان برج میلاد و بعد هم سرو بستی با روکش طلا به قیمت ۴۰۰ هزار تومان در همین برج شروع شد

نسلی که با دونات‌های طلا بزرگ می‌شود

قدس آنلاین- همه چیز از پنج سال پیش و از انتشار خبر سرو غذای ۱۶۸ هزار تومانی در رستوران گردان برج میلاد و بعد هم سرو بستی با روکش طلا به قیمت ۴۰۰ هزار تومان در همین برج شروع شد. بستنی که بخشی از ظروف آن را از خارج کشور وارد می‌کردند و آن طور که مسئول رستوران می‌گفت، ساختش یک روز طول می‌کشید.

سال گذشته هم ویدیویی از «همبرگر ۲۵۰ هزار تومانی» در یکی از رستوران‌های ایران منتشر شد که در آن «شروین»؛ سرآشپز جوان ایرانی-آمریکایی از ویژگی‌های منحصر به فرد همبرگر عجیب و گرانقیمت رستورانش می‌گفت.

اردیبهشت امسال هم خبر فروش گوشت قرمز لاکچری مثل توپ صدا کرد؛ شرکتی که گوشت هایش را در یکی از برج‌های مدرن شمال شهر تهران به قیمت کیلویی ۹۰۰ هزار تومان هم به صورت حضوری و هم اینترنتی عرضه می‌کرد و می‌گفت از نوعی رژیم غذایی خاص برای دام‌هایش استفاده می‌کند تا گوشت آن‌ها ترد و مطبوع شود. همچنین انجام دادن ماساژ و پخش موسیقی برای دام‌ها از جمله برنامه‌های این شرکت است تا گوشتی بدون استرس در اختیار پولداران قرار دهد.

چند روز پیش هم خبر از عرضه یک دست دل و جگر به قیمت ۷۲۰ هزار تومان در یک سایت منتشر شد.

به این‌ها «تونی»؛ ماده مخدر لاکچری را که گرمی ۷۰۰ هزار تومان! بین بچه‌پولدارهای شمال پایتخت رایج شده و دوناتی را که با روکش طلای خوراکی به قیمت ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد هم اضافه کنید.

دکتر مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه هنوز اخبار بستنی طلا فراموش نشده که چشممان به دونات طلا روشن شده، می‌گوید: نباید اجازه داد نسل آینده با روحیه و خوی مصرف زدگی و اشرافیگری بزرگ شوند.

ابهری معتقد است بعضی از افراد علاقه مند به زندگی لاکچری، خرید و مصرف دونات را نوعی رقابت و چشم و همچشمی قلمداد کرده و هر عدد از این شیرینی را ۱۰۰ هزار تومان خریداری کرده و با افتخار در مورد آن در فضای مجازی و جمع‌های دوستانه داد سخن می‌دهند.

جوانان دارای روحیه رقابت جویی و حساس هستند و قیمت این گونه خوراکی‌ها برای بعضی از آن‌ها خرج یک تا دو ماه است. همچنین بعضی از جوانان دیگر در جشن تولد یا مهمانی‌های دور همی در کافه تریاهای شمال شهری با خرید و تقسیم آن بین دوستان، مهمانی دونات طلا می‌گیرند.

ابهری با اشاره به اینکه نمی‌توان درخواست کرد که با این گونه حرکت‌ها مقابله شود، گفت: اما حداقل می‌توان از گسترش و توسعه آن جلوگیری کرد و اجازه نداد نسل آینده با روحیه و خوی مصرف زدگی و اشرافیگری وارد جامعه و آینده شوند و در صفحات اینستاگرامی خود خرید و مصرف این گونه اقلام را به رخ دیگران بکشند.

به قول این استاد دانشگاه پس از گوشی طلای چند میلیونی و شماره‌های تلفن همراه چند صد میلیونی ادامه این مسیر قشری از جوانان پر توقع مصرف زده با خوی اشرافیگری را تحویل جامعه خواهد داد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.