قدس آنلاین- مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:تولید زولبیای رنگی ممنوع اعلام شده است

ممنوعیت تولید زولبیای رنگی درمشهد

به گزارش قدس آنلاین مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اعلام ممنوعیت تولید زولبیای رنگیاین‌که استفاده از هرگونه رنگ در تولید زولبیا ممنوع است، گفت: تاکنون تخلفی در این زمینه در مشهد مشاهده نشده است.

علی‌اصغر حسنی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش استفاده از زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان نظارت‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر قنادی‌ها افزایش یافته است افزود: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نیز جلسه‌ای با اتحادیه قنادی‌ها داشتیم و مشخص کردیم واحدهای صنفی باید در تولید این محصول چه شرایط بهداشتی را رعایت کنند، همچنین همکاران ما در ساعات اداری و غیراداری از قنادی‌ها بازدید داشته و نمونه‌برداری انجام می‌دهند.

حسنی با بیان این‌که «قنادی‌هایی که در سال گذشته در تولید زولبیا از رنگ استفاده کردند امسال اجازه تولید ندارند»، تصریح کرد: در سایر قنادی‌ها نیز هم در این خصوص خوداظهاری کرده و نمونه‌هایی برای آزمایش در اختیار همکاران ما قرار می‌دهند، همچنین کارشناسان بهداشت محیط به صورت تصادفی نمونه‌برداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از هرگونه رنگ در تولید زولبیا ممنوع بوده و غیرمجاز است و قنادی‌ها تنها می‌توانند از زعفران در تولید زولبیا و بامیه استفاده کنند.  

وی اضافه کرد: با این وجود از مردم می‌خواهیم زولبیا و بامیه را صرفاً از قنادی‌ها تهیه کنند و اگر تخلفات بهداشتی مشاهده کردند می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.