کرج- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازآفرینی ۱۳۳۴ محله با بافت فرسوده در برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده و در دستور کار قرار گفته است گفت: با دستور رئیس جمهور زمین های دولتی واملاک شهرداری ها به این امر اختصاص پیدا می کند.

بازآفرینی ۱۳۳۴ محله فرسوده هدف گذاری دولت در برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ عشایری در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت در موضوع ساماندهی بافت های فرسوده ونوسازی آنها تکالیف و وظایفی را به وزارت راه وشهرسازی واگذار کرده است.

وی ادامه داد: بازآفرینی ۲۷۰ محله با تصویب ستاد ملی بازآفرینی در سال در دستور کار قرار دارد و در بهسازی محلات علاوه بر بازسازی ونوسازی ساختمان ها اهداف اجتماعی وفرهنگی نیز مدنظر قرار دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به واسطه اهمیت وضرورت بازسازی بافت های فرسوده به صورت مستمر پیگیر اقدامات صورت گرفته است گفت: ۹ فعالیت ویژه در بافت های فرسوده پیش بینی شده که شامل  حوزه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعتبار مورد نیاز سالانه برای باز آفرینی محلات را ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:در برنامه ششم توسعه بازآفرینی هزار و۳۳۴ محله در اولویت قرار دارد.

عشایری تصریح کرد: از این میزان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان سهم دولت، و ۷ هزار میلیارد تومان آن توسط شهرداری ها و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید براینکه در اجرای این طرح ملی سهم و نقش تمام دستگاه های اجرایی وخدماتی مشخص وتعیین شده است گفت: در بازآفرینی محلات ساخت و ساز مسکن و کوچه مبنا نیست و توسعه خدمات اجتماعی فرهنگی شامل ساخت مراکز آموزشی و بهداشتی درمانی در اولویت قرارگرفته است.

عشایری در پایان به ارائه تسهیلات در این بخش اشاره کرد وگفت:پرداخت وام کم بهره و اعمال تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی از جمله آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.