ایلام- مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد قانونی و مقرر، شرط معافیت مالیاتی اصناف و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

تسلیم اظهارنامه شرط معافیت مالیاتی است

غلامرضا امیدی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۱۴۶ قانون مالیات های مستقیم شرط معافیت مالیاتی مشاغل، تسلیم اظهارنامه و نگهداری دفاتر و یا اسناد و مدارک است، اظهارداشت: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل، در خردادماه و اشخاص حقوقی و شرکت ها نیز در تیرماه، فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی را دارند و این بازه زمانی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشاغل بر اساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند، افزود: معافیت مالیاتی این مشاغل، تنها منوط به تسلیم اظهارنامه است و اگر صاحبان این مشاغل در موعد مقرر، اظهارنامه خود را تسلیم نکنند، ملزم به پرداخت مالیات خواهند بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از تحقق ۹۲ درصدی مالیات سال ۹۵ به میزان ۱۴۰ میلیارد تومان در استان خبرداد و خاطرنشان ساخت: بر اساس قانون بودجه، این درآمد مالیاتی در استان هزینه شده است.

امیدی با اشاره به سوء استفاده افراد غیر از کارت های بازرگانی، یادآور شد: بسیاری از افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند، کارت های خود را به دیگر افراد اجاره داده که فعالیت های تجاری به نام آنان ثبت شده و در موقع بررسی مالیات ها، مشکلاتی برای صاحبان کارت ها ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.