زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی از کاهش ۹۰ درصدی نزولات جوی در سیستان خبر داد.

کاهش ۹۰ درصدی نزولات جوی در سیستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: بخش اعظمی از اقتصاد مردم سیستان و بلوچستان از طریق کشاورزی تامین می شود و به دلیل محدودیت منابع آبی هرساله این شرایط سخت می شود.

مجتبی پیری خاطر نشان کرد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته سالیانه تنها ۱۰۰ میلی متر بارندگی داریم که بحرانی ترین وضعیت ممکن است و نشان از دشواری سال زراعی جاری دارد.

وی افزود: ما در منطقه سیستان سال زراعی را از دست داده ایم چرا که کشتی که انجام شد به دلیل خشکسالی بی اثر ماند و برداشتی نداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: طبق ارائه آمار و بررسی های کارشناسی شده به ستاد بحران، خشکسالی سیستان بصورت خیلی شدید و خشکسالی بلوچستان بصورت شدید تایید شده است.

پیری خاطر نشان کرد: تامین آب شرب دام های روستایی صورت گرفته اما تامین آب دام هایی که در بستر هامون هستندبا مشکل مواجه شده و اداره کل عشایر استان تا حد امکان آب مورد نیاز را تامین کرده است .

پیری با اشاره به تقویت ناوگان آبی برای مقابله با بحران بی آبی، اذعان داشت: برای تامین علوفه مورد نظر دام ها و پرداخت یارانه از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش قیمت کاه سفید، گفت: از ۱۶۰ هزار هکتار زمین قابل کشت تنها ۴۶ هزار هکتار کشت شده که این میزان کشت هم با خسارت صد در صدی مواجه شد و در تلاشیم از طریق ستاد بحران خسارت مربوط به بخش کشاورزی را تامین کنیم.

وی با اشاره به ناپایداری کشاورزی در ۲۰ سال اخیر ، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتار تاثیرات مثبتی در بخش کشاورزی سیستان رخ خواهد داد.

پیری خاطر نشان کرد: موافق عدم کشت هندوانه نیستم و مدیریت کشت هندوانه را مدنظر دارم.

وی در پایان خسارت وارده به بخش کشاورزی سیستان و باهوکلات را ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.