قدس آنلاین محمود مصدق: مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح ساماندهی مشاغل غیررسمی در سال جاری خبرداد و گفت: با این طرح مشاغل غیررسمی در قالب تعاونی‌ها فعالیت خواهند کرد.

اجرای طرح ساماندهی مشاغل غیر رسمی

مسلم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما  در تشریح طرح یاد شده، افزود: سوق دادن مشاغل غیررسمی‌ در قالب تعاونی‌ها به سمت فعالیت رسمی‌یکی از برنامه‌های امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. براین اساس در گام نخست ساماندهی دستفروشان سطح پایتخت را انجام می‌دهیم و سپس آن را به ۲۳ شغل دیگر تسری خواهیم داد.  

وی درباره شاخص‌های طرح جدید  ساماندهی مشاغل غیر رسمی‌ گفت:مدلی که در دستور کار قرار دادیم اینست که در گام اول صاحبان مشاغل غیررسمی‌ را ترغیب و تشویق می‌کنیم تا با ایجاد شرکت‌های تعاونی فعالیت کنند در گام دوم شهرداری‌ها را مجاب می‌کنیم تا جاهایی را برای فعالیت کسب و کارهای غیر رسمی‌مشخص کنند تا افراد محصولاتشان را در این فضاها عرضه کنند و در مرحله سوم از طریق سازمان تأمین اجتماعی و سازمان مالیاتی یکسری مشوق‌ها و حمایت‌هایی در نظر می‌گیریم تا صاحبان کسب و کارهای غیر رسمی‌ به سمت فعالیت در قالب تعاونی‌ها سوق پیدا کنند.

وی برخورداری از نظام بانکی، نظام تأمین اجتماعی و سایر حمایت‌های قانونی را از مزایای طرح ساماندهی مشاغل غیررسمی‌ خواند وتصریح کرد: این یک طرح انگیزشی، ترغیبی و تشویقی است و  نگاه سلبی ندارد. درواقع اگر صاحبان مشاغل غیر رسمی ‌ببینند در این مدل درآمدشان افزایش می‌یابد  احترامشان بیشترحفظ می‌شود خود به خود به این سمت کشیده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.